hartritmestoornis

Ik kom net van de VK vandaan, en ook ik kreeg net te horen dat mijn kleintje een hartritme stoornis heeft het hartje maakt een hupeltje ofzo, ik moet nu ook een uitgebreide screeningsecho laten maken, terwijl bij de pretecho toen was ik 20 wkn was er helemaal niets aan de hand.
wie heeft dit ook mee gemaakt en kan mij enigzins geruststellen

liefs
daantje

groetjes
daantje 26 wkn
 
Hoi Daantje,

Met 19 weken heb ik een screeningsecho gehad en werd juist het hart heel goed bekeken (ivm een afwijking bij mijzelf). Alles was goed. Toen ik een week later bij de vk kwam was er ook een stoornis te horen in het hartritme. Zij zei toen dat dat heel normaal is en dat je daaraan kan horen dat het zenuwstelsel van het kindje nog steeds aan het rijpen is. Niks aan de hand dus! Ze zei dat je het bijna nooit hoort want het is wel heel toevallig als je op zo'n moment net bij de vk bent om naar het hartje te luisteren. Even later klonk alles ook weer gewoon en regelmatig.
Maak je nog maar niet te veel zorgen, beschouw het maar als een kans om nog een keer extra te kunnen kijken naar en genieten van het kindje in je buik op echo. Laat je nog even weten wat wat ze in het ziekenhuis zeiden?

Liefs Kiki (31wkn, 2 dgn)
 
Hoi,

Een vriendin van me die op dezelfde dag is bevallen als ik heeft dit ook gehad en zij heeft tijdens de zw.schap een aantal extra controles gehad, waarbij de ritmestoornis elke keer te horen was.
Na de geboorte kreeg de baby nog een hartfilmpje.... en er was helemaal niks meer van een stoornis te horen!
En inmiddels is het een grote beer van een vent die echt helemaal nergens last van heeft!
 
Terug
Bovenaan