hartruis

hallo
ik heb een vraagje over hartruis,
en hij is in het ziekenhuis geboren, met mijn kindje altijd keurig naar buro geweest, nooit wat overgehoord. toen hij 1,5 was viel het de arts op, zei dat het niet ernstig was... vd week weer naar buro geweest...2 dagen later bij de huisarts geweest en over 3 dagen moeten we naar het ziekenhuis......
ik maak me zo veel zorgen waarom dit allemaal zo snel moet? en wat zijn de gevaren van een ruis nu precies??? hoe kan het nu dat er nooit iemand iets heeft gemarkt??/
 
Hoi,

het is inmiddels 5 dagen na je oproep, je zal inmiddels wel een antwoord op de meeste vragen hebben. Hopelijk positieve antwoorden! Kan me voorstellen dat je toch wel een beetje schrikt als alles plotseling zo snel moet.

Sterkte, Joke.
 
Hoi

Bij mijn oudste, nu inmiddels 3,5 jr werd   bij het eerste bezoek op het buro ook een hartruis geconstateerd. Ze was nog zo klein en je ziet meteen leeuwen en beren!!!!!
Ik maakte me ook erg zorgen op dat moment. We moesten de volgende dag naar de huisarts, die stuurde ons door naar het ziekenhuis. Daar werden we weer doorverwezen naar het Sophia kinderziekenhuis. Grote stress natuurlijk als een ziekenhuis je verder stuurt naar een kinderzh. Daar bleek het na het maken van een hartfilmje allemaal mee te vallen. Het was een onschuldige ruis. Gelukkig.
Bij de geboorte van de tweede, constateerde het buro ook een ruisje. Toen schrok ik niet meer, hij deed het verder goed en we werden niet doorverwezen. Nu is hij 15 mnd en is er niets meer te horen.

Groeten Manon
 
Hoi

mijn zoontje nu 3 jaar, had ook een ruisje en is hier wel aan geopereerd moeten worden.
maar ook dat viel best mee gelukkig en heeft maar 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Bij mijn zoontje hoorde ze het ruisje al bij de geboorte maar hij is ook met 28 weken geboren en de kinderarts vertelde als een kindje op tijd geboren word ze dit meestal niet merken.

groetjes ilona
 
Terug
Bovenaan