hartruis???

A

Anoniem

Guest
hoi

gister was ik op cb bij de arts,
ze luisterde best lang naar jens zn hartje,
ze zegt, ik hoor een ruis, kan niet veel kwaad

maar vanacht lag ik te denken(waren weer heel de nacht wakker met jens), wat moet ik hier mee,
heeft iemand dit vaker gehoord?

hoi,

mijn oudste zoon daar werd ook een hartruisje bij geconstateerd op het cb niet erg duidelijk maar wel aanwezig en toen hebben ze mij naar het ziekenhuis verwezen daar werd een onderzoek gedaan door de kinderarts een cardiogram en een beetje bloed afgenomen een jaar lang moest ik onder controle blijven met hem en na een jaar was het ruisje uit zichzelf verdwenen.
voorbeeld 2: mijn vriendin haar dochtertje van nu een jaar werd ook doorverwezen naar het ziekenhuis door het cb en daar bleek na een cardiogram en foto,s dat haar dochtertje een gaatje tussen de vier hartkamers had ook hier maar een gering hartruisje maar toch voor de zekerheid laten checken en het resultaat is duidelijk zij staat onder sterke controle ondanks dat er niet direkt levensgevaar moet het wel in de gaten gehouden worden en zij gaat ook elke maand voor een filmpje en cardio naar het zieknhuis   tot nu toe gaat het niet achteruit maar eerder vooruit ze hopen dat het vanzelf dicht groeit maar mocht dit niet zo zijn dan zal ze op wat latere leeftijd toch geopereerd moeten worden, wil je niet bang maken maar als je het niet vertrouwd ga naar je ha en vraag een verwijzing, hoeft niets ergs te zijn maar laat het in ieder geval nog een keer checken door de huisarts vertel je zorgen en vraag ev een verwijzing.

groetjes bianca

groetjes bianca

Ik zou voor de zekerheid ook even naar de ha gaan en een verwijzing naar de kinderarts vragen.
Mijn oudste bleek met 7 mnd ook een ruis bij haar hart te hebben, dus ook naar het zh en een hartfilmpje.
Bij haar was er gelukkig weinig aan de hand, wel onder controle en ook bij haar is de ruis vanzelf verdwenen.
Veel kinderen blijken een ruis bij het hart te hebben, en vaak groeien ze er overheen. Maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en even laten checken.
Succes
Sil

ruis komt veel voor en je kunt er hardstikke oud mee worden.

maar als je meer info wil of meer onderzoek, inderdaad naar de arts gaan.

Hartruisje komt inderdaad heel veel voor. Ik heb het zelf ook en ik leef er nu al weer 32 jaar mee. Toen ik pas geboren was ben ik helemaal onderzocht door de kinderarts en toen ik 18 was nog een keer door de cardioloog en er was niets aan de had.

Maar als je het niet vertrouwt, moet je gewoon zorgen dat je daar een kinderarts gaat. Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Hoi hoi,

Ja Jessica heeft het ook weet het sinds vorige week!!! ZE is nu 6.5 maand
Was bij de kinderartz geweest hier en heb een verwijzing voor de kindercardioloog om een echo te maken!!!
Ja moest me geen zorgen maken, maar ja dat doe je toch hé!!!
Moet er 5 oktober heen dus nog ff afwachten!!!
Hoop dat het meevalt we wachten af!!!
Jullie ook succes met jullie kindjes!!!

Liefs Sandy

Om je gerust te laten stellen zou ik even langs de huisarts gaan. Het kan geen kwaad er nog eens naar te laten luisteren. Helaas heeft het kindje van een vriendin van mij wel een hartafwkijking wat ontdekt werd na een ruisje.

Miep

Terug
Bovenaan