Hartruis...

A

Anoniem

Guest
Hallo,
vandaag ben ik met mijn zoontje van 3 mnd naar het cb geweest en daar werd een hartruis geconstateerd. Nu kan ik gelukkig morgen al bij huisarts terrecht, maar ben me helemaal dood geschrokken.
Het schijnt wel veel voor te komen, dus hopelijk valt het allemaal mee.
Ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaring...
Grt. Lin

Yep, hier ook een klein meisje met een hartruis.............het grotere meisje (ik dus) heeft hem ook.........
Gelukkig weet ik uit ervaring, ben intensive care verpleegkundige opgeleid in een hartchirurgisch centrum, dat deze ruisjes vaak niets voorstellen.
Een heel groot percentage, echt groot maar kan het getal niet noemen, van de volwassenen heeft hem ook, en ondervindt er helemaal geen last van en weten het vaak niet eens...............
De kleintjes groeien er vaak overheen, of het blijft bestaan alleen dan zonder gevolgen. Zoals bij mij. Ik ben inmiddels meerdere keren geopereerd, en vorig jaar, vlak voor een curretage na een miskraam, zei de anesthesist dat ik een hartruis had...........wist het niet eens en de andere anesthesisten hebben hem zelfs nooit opgemerkt........
Ze spreken dan van een fysiologische ruis, hij is er wel, maar doet geen kwaad.

Over een paar maanden zullen ze nog eens bij je kleintje luisteren, kans is groot dat hij dan weg is.........
Niet te veel van schrikken dus!

Gr. Rimke
Mama van maudy, 8-9-2008

Hai Lindo,

Bij onze dochter is ook een hartruis gehoord. Maar op andere momenten ook weer niet. Een hartruis bij die kleintjes kan vanalles betekenen. Bovendien kan het ook "verkeerd" gehoord zijn. Bij onze dochter kwam het wsc door een ijzergebrek. Het kan ook spontaan weer wegtrekken of betekenen dat er een gaatje of zoiets zit.

Ik kan me goed voorstellen dat je er enorm van schrikt. Ik hoop dat het allemaal meevalt voor jullie. Het hoeft niks te betekenen.

Terug
Bovenaan