hartruisje....

hoi meiden,
wij zijn vanochtend naar het cb geweest met onze kleine meid....
alles was prima,   ze is nu 5 en een halve week oud, ze weegt 4700 gram en is 55 cm. lang....alle testjes waren ook prima, jullie weten vast wel welke ik bedoel, beentjes, heupjes, ruggewervel, nekje, oogjes enz....
alleen nu zei de arts dat ze een klein ruisje in het hartje hoorde....niks om ons zorgen over te maken hoor!!??
ja hallo!!!!!     waarom zeg je het dan....tuurlijk maak ik me zorgen!!!
de volgende afspraak is weer bij de haar zodat ze het even in de gaten kan houden...maar dat is pas 15 nov.

mijn bazin belde me net en haar nichtje had dat ook...ze zei ook al dat dat niks ernstigs was en al het wel zo zou zijn had de arts wel andere stappen ondernomen....
ik weet ook wel dat ik me niet druk moet maken want ze doet het heel erg goed....maar wat ik wil weten van jullie is dat jullie hier ook ervaring mee hebben?????

groetjes lotte.

Nou ik heb er geen ervaring mee maar ja, het is natuurlijk wel een domme opmerking om te zeggen dat je je geen zorgen moet maken want dat doe je toch wel. He wat vervelend nou.... gelukkig is de rest in orde en ik denk eigenlijk ook dat dat ruisje wel meevalt hoor.. maar toch! Ken ook iemand waarvan dit kindje het had en daar is niks meer mee aan de hand. Laat even weten wat ze de volgende keer gezegd hebben.

HIer ook een moeder, die het geval had.
vanochtend op het cb geweest, en ook precies het zelfde verhaal.   alleen werdt er bij mij gezegd dat ik maar geen zorgen hoefde te maken, maar wel ff bij de fam moest informeren.

Hoi Lotte,

Vervelend om te horen, hè? Tja, bij al dat soort dingen denk je: waarom zeg je het dan... Maar als ze je het niet vertellen is het ook niet goed, toch?
Ik heb zelf een hartruisje gehad, dus heb zelf de ervaring, ook al weet ik er niet zo veel van.
Bij mijn geboorte had ik ook een hartruisje. Ik hoop dat ik het goed verwoord, maar volgens mij betekent het dat er ergens bij het hart iets nog niet helemaal gesloten is, wat nog wel gaat sluiten. Het gaat in 99,9% van alle gevallen vanzelf "sluiten" en het kind merkt er niets van. Uiteraard houden ze dit even in de gaten, om te controleren dat het gewoon vanzelf sluit.
Toen ik mijn moeder vroeg naar erfelijke afwijkingen enzo in de familie (toen in net zwanger was), zij mijn moeder doodleuk: ja, jij had een hartruisje, maar ik weet niet of dat erfelijk of ernstig is. Ik schrok me dood en dacht: ik heb een hartafwijking en dat heeft nooit iemand mij verteld. Maar mijn moeder en de vk stelden mij dus gerust met bovenstaand verhaal. Na een aantal bezoekjes aan het cb was mijn hartruisje over. Het is niet erfelijk en het komt vaak voor en het gaat dus gewoon weer weg. Ga daar vanuit!

Toen ik een onderzoek kreeg voor de keizersnee moest ik afwijkingen aanvinken en daar stond ook bij: hartruisje. Dus dat heb ik aangevinkt. Nou, ik zei later voor de grap: ik wou dat ik dat nooit gedaan had. Ik ben wel even goed gecontroleerd of ik dat nu niet meer had, want met narcose of ruggenprik ofzo zou dat gevaarlijk kunnen zijn. Ik kreeg een hartfilmpje, etc., etc. Koste me 3,5 uur extra in het ziekenhuis.... hihih.  Ik werd toen ineens weer zenuwachtig, maar het hartruisje was gewoon helemaal verdwenen.... En ik kreeg gewoon een ruggenprik en een keizersnee en een gezonde zoon (zonder hartruisje).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Sorry voor het lange verhaal!

Liefs,
Daniëlle

hoi mama's....
wat fijn dat jullie zo snel reageren....
ik heb wel wat informatie gelezen en inderdaad niks om me zorgen over te maken (natuurlijk doe je dat toch totdat je zeker weet dat het helemaal goed is!!!) maar jullie eigen ervaringen en reacties doen me goed!
het maakt helemaal niet uit dat het 'lange' verhalen zijn!!!!!

toch wel fijn zo'n forum, dan weet je dat je niet de enige bent en al je op al je vragen krijg je een antwoord....hoef   je niet om ieder klein vraagje naar het cb te bellen!
en je kan ervaringen en onzekerheden van andere nieuwe mama's lezen....allemaal zo herkenbaar, gelukkig!!
en als die kleintjes slapen kan je gezellig lezen en wijzer worden hier!!!

thanxxxx.lotte.

oooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhh,
mijn moeder belde net, ik vertel haar natuurlijk meteen over het hartruisje...
bleek dat ik dat ook had!!!!
nooit geweten en ik ben toch ook al 31 jaar gezond en wel...sjongejonge!

groetjes lotte.

oooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhh,
mijn moeder belde net, ik vertel haar natuurlijk meteen over het hartruisje...
bleek dat ik dat ook had!!!!
nooit geweten en ik ben toch ook al 31 jaar gezond en wel...sjongejonge!

groetjes lotte.

Hoi,
Gisteren moest ik met Julian naar de kinderarts omdat hij bij de bevalling een slechte start had. En de kinderarts constaterde ook een hartruisje. (Bij het cb hebben ze dit niet gemerkt). We hebben meteen een hartfimpje en foto's laten maken, volgende week worden we gebeldt voor de uitslag. Ik zit nu wel vol spanning hoor. Het zit wel bij ons in de familie want mijn broertje en nichtje hadden dit ook.
Groetjes, Janine

Terug
Bovenaan