hartslag even erg langzaam??

Hoi Dames,

Even een vraag ter geruststelling..
Ben 18 weken zwanger en ging vanochtend voor controle naar de vk. Alles zag er prima uit aldus de vk.
Bij het luisteren naar het hartje ging de hartslag een seconde of 5 erg langzaam, daarna ook direct weer een stuk sneller. Volgens de vk was dit geen probleem en kwam het vaker voor (als het later in de zwangerschap gebeurd dan reden tot actie nu normaal omdat het hartje nog aan het groeien is?).
Op dat moment was ik er ook wel gerust op maar nu maak ik me wat zorgen en wilde het graag ff bespreken hier met jullie..

heben jullie ervaring? informatie ter geruststelling?

Liefs Lisette
 
Is al een oud berichtje van jou, maar lees hier zo nu en dan omdat een bekende van mij uitgerekend is hier.

Het klopt wat de verloskundige zegt! Het hartslagje van een baby is erg onregelmatig, dit in tegenstelling tot onze hartslag. Naarmate je dichterbij het einde komt, zal het hartslagje van de baby ook regelmatiger worden, maar nog steeds erg schommelen tussen de 130 en 160. Dus ook aanzienlijk hoger dan onze hartslag.

Mocht je heel erg twijfelen of onzeker worden dan kun je altijd even vragen naar de doorbloeding van de navelstreng. Maar waarschijnlijk is het allemaal hartstikke goed.

Niks aan het handje! Zelf had mijn kindje dat ook en twijfelde er ook over. Pas toen het nog zo was met 33 weken en de groei achterbleef werden de controles regelmatiger.

Succes! En geniet van je zwangerschap
 
Terug
Bovenaan