hartslag hoorbaar???

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Had even een vraagje, dit is mijn eerste zwangerschap en alles is dus ook nog nieuw...
Ik mag woensdag voor het eerst naar de vk en ben dan 8 weken zwanger.
Nu was mijn vraag vanaf wanneer de hartslag hoorbaar is en wat er op zo'n eerst controle zoal gebeurt?

Groetjes

Hoi Mamamiss!

Spannend, wij gaan volgende week woensdag voor het eerst! Het is heel goed mogelijk dat je het hartje al kunt horen! Het klopt vanaf ongeveer eind week 5, als het goed is.
Aan de andere kant, kan het ook zijn dat door bijv de ligging  van het kindje  het nog niet hoorbaar is, maar dat betekent niet het ergste! Dan zou je nog een week of wat  geduld moeten hebben!

succes!

Leonie  

hoi

je kindje ligt dan nog te laag in je buik en je zal nog geen hartslag te horen krijgen na week 11 a 12 zit het boven je schaambeen en kunnen ze je het hartje laten horen...
ze zal de eerste keer een echt vragen vuur op je openen ze wil alles van jullie weten en meestal bij de tweede controlle krijg je het hartje te horen
groetjes sandra

Meetsla word er pas bij de 2e afspraak bij de vk naar het hartje geluisterd. Dit is namelijk uitwendig pas vanaf 12 weken te horen.

De vk gaat je heel veel vragen over je medische verleden en psychische en daarnaast ook die van je partner en de familie. Ook wat je wensen zijn qua waar te bevallen wel of geen borstvoeding.
Dan krijg je van hen ook nog eens veel informatie en mag je vaak een afspraak gaan maken voor een echo bij het zh als de vk dit niet zelf doet.

Wij hebben bij 9 weken een echo gehad en toen was het hartje al hoorbaar.

heb morgen mijn eerste echo en pas vrijdag een afspraak bij de VK..ben ook benieuwd

of het hartje al hoorbaar is...ben nu 10 weken en ga mijn 11e week in...zo spannend...als ik vanavond maar kan slapen...

Jennifer

Voor alle duidelijkheid, op een echo zie je het vanaf het moment dat het hartje kloppen gaat (5,5 weken). Maar met een doptone (uitwendig) hoor je het pas vanaf een week of 11-12. Bij mijn zoontje was het in week 13 zelfs nog niet hoorbaar. We zijn toen doorverwezen voor een echo omdat ik ook in week 9 wat bloedverlies had gehad. Dus het horen zal nog even duren.

Hoi dames,

Nou heb vanmorgen mijn eerste controle gehad.
Was vooral veel dingen op papier zetten en bloedprikken :S (Hou ik niet zo van)
En mocht van de vk een afspraak maken voor mijn eerste echo (termijn)
En ik kan volgende week 15 mei terecht ben dan als het goed is 9 weken en 1 dag zwanger. Dus ben erg benieuwd wat we dan van ons guppie gaan zien.
wanneer hebben julie je echo's gehad of gaan ze hebben?

Groetjes

Terug
Bovenaan