Hartslag in relatie tot cyclus?

<p>Puur uit nieuwsgierigheid  misschien dat iemand het weet of herkent bij zichzelf, ik kan het op internet niet vinden. </p><p>Ik heb een fitbit met hartslag. Ik ben nu voor de 2e ronde bezig en probeer mijn cyclus in beeld te brengen. Deze ronde begonnen met tempen.</p><p>Nu zat ik net te kijken naar mijn fitbit app en hartslag.</p><p>Vorige cyclus 29 aug ongesteld  en na 32 dagen weer. Uitgaande van lf 14 dagen zou 18 september mijn eisprong zijn geweest.</p><p>Wat mij opviel is dat mijn hartslag in rust tussen 29 aug en 17 september tussen de 55 en 59 is en tussen 18 september en toen ik ongesteld werd, 30 sept, tussen de 61 en 64.</p><p>Zodra ik ongesteld werd zakte deze weer naar 58 en lager. Dat is nu nog steeds zo, zit op dag 15. (temp is ook nog steeds laag dus eisprong nog niet gehad denk ik) </p><p>Staat de hartslag in relatie tot je cyclus? Kun je hieruit afleiden wanneer je eisprong is of is het gewoon toeval?? </p>
 
Hi Pareltjuhh,
Ik heb ook een Fitbit maar had nog niet O naar de hartslag gekeken. Ik heb de laatste twee menstruaties even bekeken met mijn hartslag en ik zie die voor de menstruatie een hele lichte stijging. Maar dat is dan van gemiddeld 54 naar 56/57. Weet dus niet of dat er echt mee te maken heeft.
Ik weet wel dat als ik een feestje heb gehad en lekker heb gedronken, dat mijn hartslag de volgende dag hoger is.
Ik zal er eens op gaan letten verder!
 
Terug
Bovenaan