Hartslag in rust

<p>Hallo allemaal, </p><p>Zijn er hier ook andere zwangeren met een fitbit?</p><p>Ik ben nu 9 weken zwanger. Nadat ik dit met 4 weken wist is mijn hartslag al snel van 58 naar 75 gegaan, maar daarna afgelopen 2 weken ook weer langzaam naar beneden. Nu zelfs naar 63,terwijl ie dat eigenlijk al vrij snel niet meer was.</p><p>Is dit wel goed? Ik dacht nl dat je hartslag sowieso hoger is omdat je lichaam harder werkt dus ik ben een beetje ongerust of alles nog goed gaat..</p><p>Hoe is dit bij anderen? </p>

Volgens mij gaat je hartslag gemiddeld wel iets omhoog, maar betekent niet dat hij niet weer terug kan zakken. Het lijkt me dat je lijf wat tijd nodig heeft om alle veranderingen een plekje te geven, en dat je hartslag dan ook weer wat kan dalen. Ik heb zelf ook een activity tracker en mijn hartslag gaat sinds het begin van mijn zwangerschap "alle kanten op". Ben al 29 weken inmiddels, dus ik geloof niet dat er iets mis is als je hartslag weer wat zakt =)

Als je geen hartslag meter had gehad, had je hier helemaal niet op kunnen letten. Ik denk dat je je teveel zorgen maakt, dat is nergens voor nodig. Zolang je hartslag normaal is en je bloeddruk binnen de perken blijft is het vast in orde. Niet teveel focussen op dit soort details, dan maak je jezelf onnodig ongerust. Probeer te genieten van je zwangerschap! Sowieso zegt hartslag volgens mij niks over hoe het met je baby gaat, maar meer hoe het met jou gaat. En je hartslag van 63 is gewoon prima in rust. 

Hoi Pareltjuhh.
Mijn hartslag is de ene keer hoog de andere keer ook rond 65. Ik heb hier wel even opgelet omdat ik dat ook steeds las, maar bij mij niet echt duidelijk te meten.
Hij zal iets sneller pompen ivm extra bloed, dat zal later in de zwangerschap, als de baby stuk groter is, vast beter waar te nemen zijn. 
Hoe gaat ie verder? Voel je je goed? Tijdje niet gesproken :) 

Die van mij is sinds maart vorig jaar van 58 in rust naar 75 in rust geklommen nu met 36 weken zwangerschap. Bij mijn weten is dit volkomen normaal.

Volgens mij is het helemaal normaal dat het wat schippert. Een lagere hartslag is helemaal niet zo erg, als je je gewoon goed voelt. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb deze week in het ziekenhuis gelegen door uitdroging. Ik ben vanaf 6 weken al erg ziek, waardoor ik nu opgenomen moest worden. Mijn hartslag in rust varieert tussen 54 en 63, en ze zien bij mij liever de hogere hartslag omdat mijn bloeddruk door alle misselijkheid ook erg laag is. Dus het is maar net hoe je het bekijkt ;)

Hii, 

Ik heb het even opgezocht. Het was mij niet eens opgevallen! Terug kijkend zie ik dat ik vanaf de eisprong een hogere hartslag heb. Normaal rond de 61, 62. Na eisprong ging mijn hartslag naar de 68,69. Ben nu 6 weken zwanger en zit sinds nieuw jaar op 72, 73, 74. 

Ik heb afgelopen november een miskraam gehad. Als ik terugkijk had ik dat niet van te voren kunnen aan zien komen door mijn hartslag. Die is pas 2 weken erna gezakt naar 'normaal'. 
Het lijkt me dus zeker niet het geval dat je door je hartslag , mocht iets fout gaan het aan kan zien komen. 

Misschien kan het ook de spanning zijn? Lijkt me in ieder geval niks om je zorgen over te maken. Maar als je echt ongerust bent kun je altijd even de verloskundige bellen toch?

Terug
Bovenaan