hartslag ongeboren kind

Hallo dames ik heb een vraag.
Is het normaal dat het hartje van je baby eerst heel snel kan kloppen zoals altijd en dan opeens een beetje kan zakken om daarna weer net zo snel te gaan?
Ik was bij de vk en ik hoorde voor het eerst in al die maanden  de hartslag naar beneden gaan.
Het herstelde zich wel snel maar ik vond het een eng gehoor.
De vk zei dat het normaal was,zegt die van jullie dat ook als dat eens gebeurd is?
Alvast bedankt voor jullie reacties.gr kim

hai kim,

ik weet niet hoe het voor ongeboren kindjes zit, maar voor volwassenen is t juist gezond als je hartslag in snelheid verschilt. hoe gelijkmatiger, hoe slechter. Ik kan mij voorstellen dat dit voor kindjes hetzelfde is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

gr. petra

Hallo,

Dat is inderdaad normaal, als je kindje heel actief is is de hartslag wat hoger en die hersteld zich heel snel als de kleine weer tot rust komt. Is absoluut inet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Ik hoop dat ik je gerust heb kunnen stellen, vraag het anders nog even na bij de volgende controle.

Liefs Monica, 41+2

Hoi,

Ja hoor, dat is helemaal normaal. Als je net zwanger bent is de hartslag van je ongeboren kindje ongeveer 180 slagen per minuut. Ik ben nu 6 maanden zwanger en de hartslag van die kleine is ongeveer 150 slagen per minuut. Tegen de tijd dat je gaat bevallen is de hartslag 120 slagen per minuut, dus het wordt inderdaad steeds minder. Als het kindje veel beweegt gaat  automatisch de hartslag ook sneller (dat hebben wij ook als wij sporten/bewegen).

Maak je niet druk, het is helemaal in orde.

Groeten Petra

Nee hoor geen zorgen maken!!!!

Als een kindje gaat bewegen kan de hartslag omhoog schieten, ligt het rustig gaat ie weer naar beneden...

Vorige week lag ik nog een 3 kwartier aan de ctg, en hartslag ging in 1x naar 40...alles begon te piepen....maar mevrouw was gewoon even anders gaan liggen hahaha....
Als ze tegen de doptone aantrappen dan vliegt de hartslag ook omhoog, maar dat is natuurlijk niet zo....maar zo klinkt het wel....

Liefs Randy
Mama van Ninthe* 18-11-06 en 32wk+3dgn zwanger

Terug
Bovenaan