hartstikke verkouden

Hallo,

Ik weet dat er al een topic over is geweest (waarschijnlijk al meerdere), maar Jasper is op dit moment heel erg verkouden. Gelukkig drinkt hij nog redelijk goed, maar 's nachts wordt hij nu een paar keer wakker. Hij huilt dan met zijn ogen dicht (zelfde als Esmeeke zag ik)  en na een aai over zijn bol, een kus en een speeltje gaat hij weer redelijk slapen.

Heeft iemand tips om zijn verkoudheid tegen te gaan? (buiten de ui en neusspray) Ik had wel al iets gehoord over dampo speciaal voor kinderen dus dat wil ik sowieso nog even halen!

Groet,

Jacqueline mv Jasper (21 weken)

Hoi Jacqueline,

mijn meissie Santana van 11 weken heeft net een flinke verkoudheid achter de rug. Ik heb homeopatische spulletjes van VSM gebruikt: de neusspray, hoestdruppeltjes en Plantabioticum, is plantaardige antibioticum. Ze reageerde hier heel goed op, met name de Plantabioticum werkt goed, volgens mij!

Zielig he, zo'n snotterend kindje! Ook het pompje waarmee je de neus leeg kan zuigen werkt best goed, al vindt Santana het echt vreselijk!

Succes en sterkte,

groetjes, Barbara

hoi hoi

die dampo voor babies heet: "luuf "en kan je lekker op het borstje rug en halsje smeren....
en je kan het idd gewoon bij de drogist halen...

en voor de rest idd die neusdruppels....

succes ermee

liefs tobi.

Een natte (thee)doek over de verwarming hangen, zodat de lucht niet te droog wordt of als je van die waterbakjes hebt kun je die natuurlijk aan de verwarming hangen. Droge lucht leidt namelijk vaak tot een verstopt neusje en hoesten en je weet zelf wel hoe vervelend dat is.

Verder eventueel het matrasje een klein beetje omhoog zetten. Dat geeft vaak ietsie meer lucht. Niet te ver, want dan schuift je kindje misschien weer naar beneden.

Succes ermee en ik hoop dat Jasper zich snel weer beter zal voelen.

Groetjes Fonske (mama van Merijn, 2.5 jaar en Siebe, 18.5 weken)

Terug
Bovenaan