Hartvormige baarmoeder

Hallo allemaal,<br />Ik ben vandaag voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Zij stelde vast dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Ze zei dat dit in principe geen problemen hoeft te geven bij het zwanger worden. Wel zou het liggingsafwijkingen tijdens de zwangerschap kunnen veroorzaken. Op internet lees ik ook dat het verhoogde kans geeft op een miskraam en vroeggeboorte.<br />Iemand die ervaring heeft met een hartvormige baarmoeder en zwanger worden/zwanger zijn?<br />Wij zijn nu 1,5 bezig om zwanger te raken. We hebben helaas ook een miskraam gehad. Ik hoop dat we binnenkort een keer geluk hebben..<br />
 
Wauw wat bijzonder, ik ken wel iemand waarbij het tussenschotje helemaal de baarmoeder in 2en splitst in plaats van gedeeltelijk. Zij heeft ook altijd 2 spiraaltjes moeten hebben in plaats van 1. Met hartvormige baarmoeder is de kans klein dat je je baby kan voldragen, dus hopelijk zo ver mogelijk. Maar er zijn veel variaties in hartvormige baarmoeders dus de gynaecoloog kan echt advies geven op jouw specifieke baarmoeder
 
Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn. Mijn zusje heeft twee zwangerschappen gehad met een hartvormige baarmoeder. Waarvan 1 voldragen en 1 waarbij ze 3 weken eerder is bevallen. Nu is ze 2 prachtige kindjes rijker.
Ik hoop dat het voor jullie net zo positief mag verlopen.
 
De gynaecoloog is er bij mij nu tijdens mijn 2e zwangerschap pas achter gekomen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Ik heb 2 zwangerschappen gehad en 2 miskramen. Volgens de gynaecoloog hoeft het inderdaad geen problemen te geven. Behalve eventueel een iets vroegere geboorte (maar niet extreem) en misschien grotere kans op stuitligging omdat het kindje al gauw te groot wordt om nog te kunnen draaien.
 
Hoi ik heb ook een hartvormige baarmoeder en ik ben in februari bevallen van mijn zoontje ik was 1 keer zwanger (geinsemineerd), maar helaas wel iets te vroeg bevallen, met 35 weken braken mijn vliezen spontaan s ochtends, s avonds kreeg ik weeen en diezelfde nacht nog bevallen middels een keizersnede, want meneer lag in een stuit. Dit laatste komt wel wat vaker voor bij een afwijkende vorm baarmoeder omdat als ze eenmaal in stuit liggen nou eenmaal niet meer zoveel ruimte hebben om te draaien.
Al met al wel een succesverhaal dus
 
Terug
Bovenaan