Hatsjoe en daar ging het!

Misschien niet het leukste onderwerp, maar ben toch benieuwd hoe het bij jullie is.
Ik dacht dat ik aardig mijn blaas onder controle had, alleen soms als ik heel nodig moet dan komt er maar langzaam straaltje waarvoor ik bij voor de bevalling nog kracht kon zetten is het nu verdwenen.
Maar toen ik van de week nieste en opeens het liet lopen...... baal echt enorm. verder niet meer gehad, maar nu gaat er geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Gelukkig was ik thuis moet er niet aan denken dat het ergens anders gebeurt.
dus extra oefeningen zijn welkom, graag zelfs.

Ow jee, wat vervelend! Daar zijn we nog veel te jong voor toch?

Toen ik na 6 wkn op controle was bij de verloskundige, heeft hij nog even mijn litteken gecontroleerd. Hij vroeg gelijk of ik even mijn bekken bodem spieren aan wilde spannen en zei toen heel subtiel dat die nog wel wat oefening konden gebruiken. Dat heb ik toen trouw gedaan, nu ben ik niet meer zo trouw en merk ik ook dat ze weer wat slapper zijn dan eerst, toch maar weer oefenen dus!

Wat ook schijnt te helpen is rechtop op het toilet zitten (dus niet voor over hangen) dan plas je beter uit, en niet tussen door stoppen ook dan blijft er urine in je blaas achter. Misschien helpt het iets?

Goh joh wat naar!!!herken het alleen van de zwangerschap maar dat hebben denk veel vrouwen wel.
ik had een kraamverzorgster die maar bleef zeggen dat ik mn bekken bodemspieren iedere dag aan moest spannen.die was daar echt allert op.

gelukkig was je thuis ja...heb je het al meer gehad?
succes en hoop dat het snel over gaat
liefs jootje

Hey, ontzettend vervelend he. Ik moet altijd ontzettend vaak en hard niesen. Heb veel mijn bekkenbodemspieren geoefend, bij de nagym van de zwangerschap werd dit ontzettend goed gestimuleerd. (achteraf maar goed ook!) Nu af en toe heb ik het idee dat ik met het niesen in mn broek plas. Als ik dan naar de wc ga, blijkt dat ik tot nu toe nog geluk heb gehad.. :) Maar blijkt wel weer dat je dit moet blijven oefenen!!

Dit kun je gewoon liggend in bed doen.
-10x achter elkaar aanspannen, ontspannen.
-Licht aanspannen, normaal aanspannen, sterk aanspannen en weer terug in stapjes naar onspannen.
-Op je rug, knieen omhoog, voeten achter je billen, bekkenbodem aanspannen. Benen rustig uit elkaar laten zakken en de bekkenbodem blijven aanspannen in combi met je buik.

Sorry, hoop dat je de laatste oefening snapt.
Succes!

He dank jullie wel voor de tips, ga dat maar eens proberen. Moet volgens mij overal maar briefjes ophangen, met daarop BEKKENBODEM zodat ik het niet kan vergeten. Want zeg nou zelf we zijn toch eigenlijk veel te druk om hier ook nog eens bij stil te staan.........
Verder nog nooit gehad, en na deze ene keer ook niet weer gehad. Maar je blijft toch op je hoede.

liefs

En nog een tip, als je onder de douche staat! Ik span dan niet alleen mijn bekkenbodemspieren aan, maar ook mijn buikspieren...

Terug
Bovenaan