hatsjoe......zo vaak verkouden deze zwangerschap!

Een tijdje geleden is er een topic geweest over ziek zijn tijdens de zwangerschap.
Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die een lage weerstand hebben tijdens hun zwangerschap.
Ik word er nl. zelf een beetje moedeloos van. Ik ben normaal al extreem gevoelig voor verkoudheden, maar deze zwangerschap zijn ze niet meer op 2 handen te tellen.
Inmiddels ben ik 38 weken en sinds 2 weken heb ik een gruwelijke verkoudheid te pakken, daaroverheen nog een flinke oorontsteking gehad met als gevolg dat mijn hele hoofd nu vol met snot zit en mijn rechteroor ook, waardoor ik momenteel ook nog halfdoof ben. En tot overmaat van ramp lijkt helemaal niks te helpen (afgezien van het feit dat je toch al niet veel mag gebruiken).

Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee en hoop dat dit na de bevalling snel over zal zijn....

CHo meid,

plezant is iets anders natuurlijk...
Ik herken het wel een beetje van mijn vorige zwangerschap.
Toen was ik eigelijk zo goed als heel mijn zwangerschap verkouden.
Deze zwangerschap mag ik wat dat betreft niet klagen.
Heb wel een aantal nachtjes in het ziekenhuis doorgebracht met buikgriep, maar over het algemeen wat zo'n nare verkoudheden betreft, daarvan ben ik gespaard gebleven.

Ik heb dan weer wel enorm veel last van bekkeninstabiliteit, ongelooflijk pijnlijk.
Weet me geen houding aan te nemen en moet normaal nog een goei 3 weken.
PFfffff.... ik begin ook te klagen. .. Maar ondanks probeer ik toch te genieten, want het zou wel eens mijn laatste zwangerschap kunnen zijn en met dat in mijn achterhoofd moet ik toch wel ff GENIETEN van deze laatste loodjes!

Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent meid!
Nog ff tanden bijten... TOY TOY

Liefs,
van ons...

Hier ook al heel de zwangerschap verkouden. Echt heel irritant!! Mijn zoontje en ik steken elkaar iedere keer aan dus de dozen tissues zijn ook niet aan te slepen. Vorige week had ik er ook nog zo'n vervelende kriebelhoest bij maar die is gelukkig over. Heb me er maar bij neergelegd dat het met mijn weerstand niets meer wordt tot de baby er is. Nog een paar weekjes uitzingen.

@febeke: zo zien we maar weer dat iedere zwangerschap anders is. Bij mijn eerste zwangerschap was ik juist helemaal niet verkouden.......En bekkeninstabiliteit is ook errug vervelend, hier heb ik gelukkig geen last van. Heel veel succes met de laatste loodjes!

@martinique78: waarschijnlijk is mijn zoontje ook de bron van mijn verkoudheden. Net als ik denk dat ik er weer vanaf ben, neemt hij weer iets mee terug van het KDV....Volgens de HA moet het na de bevalling beter gaan, zucht, we wachten dus nog even af.

Hi Hanneke,

wat balen zeg... Ik ben zelf ook al 2 keer flink verkouden / ziek geweest de laatste tijd en werd er ook beetje moedeloos van. Je voelt je duf en das niet fijn.
Tja tips zijn er niet echt buiten slapen, paracetamolletjes, thee met honing, keel spoelen (gorgelen) met zout water, stomen, badderen, een gesneden ui naast je bed en keelsnoepjes. Beterschap, hopelijk ben je voor de bevalling niet meer zo verkouden want dat puft natuurlijk niet zo lekker! ;-)

Groetjes Janneke
34 weken zwanger

Dat wat ik normaal heb, migraine en voorhoofdholtesontsteking, heb ik nu niet. Ik slik wel dagelijks cinuforce en gebruik yakult of weerstanddingen. Nog even volhouden!!

Vandaag weer bij de HA geweest, er komt gewoon geen einde aan. Nog steeds snotverkouden, ondanks 2x per dag stomen en spoelen met zout water. Achter mijn trommelvlies zit nog steeds veel vocht en slijm van de verkoudheden, wat dus niet wegkan. Na de bevalling moet het binnen een paar weken wegtrekken, anders terug naar de KNO-arts en een buisje erin. Wat mij betreft zetten ze dat ding morgen al, dan ben ik overal vanaf. Maar ja, dat gaat natuurlijk ook niet, dus we zingen het nog even uit....

Terug
Bovenaan