Hazen slaapjes en continu sabbelen

<p>Hi allemaal, </p><p>Mijn dochter is inmiddels 3 maanden oud. Overdag doet ze alleen maar Hazenslaapjes. Soms een half uur en maximaal 3 kwartier. Ik baker haar ook al een tijdje in. Ik probeer haar altijd op tijd in bed te leggen, maar alsnog wil ze niet doorslapen. Heeft iemand misschien wat tips?</p><p>Daarnaast gaat ze zodra ze wakker wordt meteen op haar handjes sabbelen. Ik geef volledig borstvoeding en weet nou niet of het meteen een teken is van ik heb honger. Dat maakt me ergens toch wel onzeker. Of is het dat ze nu veel haar handjes aan het ontdekken is en het gewoon leuk vindt om te sabbelen? Ze is niet aan het zeuren of huilen.</p><p>Bedankt alvast! </p>
 
Herkenbaar maar volgens mij beide heel normaal. Binnenkort gaan niet alleen de handen in de mond maar ook rammelaars enzo, heel leuk! Slaapjes overdag varieren hier met bijna 5 mnd van 30 min tot 1.5 uur. Allemaal prima als ze erna happy is en geen teken meer geeft van vermoeidheid!
 
Kinderen hebben sowieso maar een slaapcyclus van 45 minuten. Kan dus zijn dat ze tussendoor wakker worden en weer opnieuw in slaap moeten komen. Dit moeten ze soms ook nog leren. Die van mij valt dan uiteindelijk ook weer in slaap daarna (soms miept ze een beetje met de ogen dicht om weer 45 minuten te pakken). 
 
Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me dan weer gerust. Ze wordt inderdaad gewoon rustig en vrolijk wakker :)
Ben benieuwd hoe het straks gaat.
Ik probeer haar wel altijd te laten liggen na 45 minuten maar ze wil dan echt niet verder slapen dus dan haal ik haar maar uit bed. Heel soms lukt het nog weleens. Ik hoop stiekem toch dat het nog veranderd en dat ze wat langer door gaat slapen 
 
Bij mij is het slapen van 9.00 tot 10.00 (soms kan ze het hele uur soms 40 min enzovoorts) dan van 11.30 tot 14.00 uur ( soms miept ze tussen door en soms is ze eerder wakker) en van 16.00 tot 17.00. Ze gaat om 19.00 naar bedje en wordt wakker gemaakt om 22.00 uur om weer van 23.00 tot 5/7 te slapen. Maar voeden heeft er veel mee te maken. 
Heb als structuur het boek de tevreden baby. Houdt ik nu sinds 5 dagen aan en het begint echt te werken. Maar voeg daar natuurlijk ook mijn eigen gezond me verstand aan toe
 
Zaterdag wordt ze 8 weken.  ? maar gebruik het boek als handvat om zelf een ritme te krijgen. Volg het niet allemaal letterlijk hoor. Maar is een houvast. Hoop dat het voor jou ook gaat werken. 
 
Terug
Bovenaan