Hazenslaapjes 12 weken

Dochtertje slaapt sinds deze week echt kort. Een dutje na de ochtendvoeding van maar een half uurtje. En in de middag slaapt ze wel 2/3 uur achter elkaar door of ook soms 30 min. Herkent iemand dit?

Ja die periodes zijn er helaas soms. Ik werk in de kinderopvang en er zijn kindjes die altijd maar slaapjes van 30 minuten doen, 4x per dag.. anderen slapen 3x2 uur. Voor elk kind is dat zo verschillend. Ik herinner me dat mijn dochters ook periodes hadden dat slapen kort was overdag. Ik probeerde wel echt 1x per dag een lange slaap (vaak begin middag) Dan vond ik het wel acceptabel dat de andere slaapjes kort waren. Maar soms doe je er helaas niks aan en zijn het alleen maar korte slaapjes. Vaak duurt zoiets een paar dagen en dan gaan ze weer wat langer slapen. Vergeet ook niet dat je kindje wat ouder wordt en langer wakker kan zijn en er meer 'bij' wil zijn, ze slapen niet meer van voeding tot voeding!

Hoi 

Zoonlief is 8 weken en is soms in de ochtend wel 5 uur wakker op een hazenslaaphe van 30 min na. Na de 2e voeding slaapt hij dan 3 uur aan een stuk. Om daarna ook weer een hazenslaapje te doen tot aan de voeding voor het slapengaan. 
Ons schema: 7u 1e fles. Tot 11u 1x 30min slaap. Dan van 12 tot 15u slaap. Om 15u fles. Tot 19u 1x 30min slaap. Om 19u fles en ok 19:30 naar bed. Om 22u wakker maken voor fles, dan slaapt hij weer door tot 7u.
Hij is verder vrolijk,en groeit als kool. Dus ik vind het prima zo!

Ja helaas wel. Al weken hazenslaapjes na 30 minuten wakker. Hij is ook 12 weken. Ik zou al blij zijn als hij keer langer sliep? Maar dat gebeurd hier echt niet. Gelukkig wel topnachten. 

Terug
Bovenaan