Hazenslaapjes overdag

<p>Hey allemaal, </p><p>Ik ben moeder van Max, net 7 maanden. Al sinds 8 weken oud slaapt Max ‘s avonds en ‘s nachts best lekker door. Zijn bedtijd is altijd tussen 18:00-19:00 en dan slaapt hij tot 06:00 de volgende ochtend. En sinds een maand hebben we de 23:00 fles (die hij slapend dronk) laten vervallen. En dat gaat lekker. Daarover dus niets te klagen. Maar....</p><p>Hoe goed dat hij ‘s nachts slaapt, zo een drama is het overdag. Daar hij dan maar maximaal 30 minuten slaapt en daarmee absoluut niet is uitgerust. Ja het eerste uur, maar daarna dus niet te genieten. </p><p>We letten goed op vermoeidheidssignalen en komen dan uit op ongeveer 2 uur wakkere tijd tussen de “slaapjes”. Maar vaak niet eens dat. </p><p>Het in slaap vallen is dan ook nog eens dra-ma, gepaard met veel huilen. We laten hem vaak 10 min jammeren en dan valt hij meestal binnen die tijd in slaap. Om 25 min later weer wakker te worden. Geprobeerd om hem te laten liggen in de hoop dat hij - volgens de boekjes - zichzelf weer in slaap krijgt. Dit lukt immers ‘s nachts ook gezien het “doorslapen”. Maar nog nooit succesvol geweest overdag. Ik zie dat hij niet voldoende uitgerust is, maar krijg het niet voor elkaar de cirkel te doorbreken  </p><p>Hoe gaat dit bij jullie? </p><p>Nog tips voor ons? Gouden eieren zijn welkom. </p><p>De groeten! </p>

Heey! 
Mijn zoon heeft dit ook vanaf 4 maanden gedaan. Werd er helemaal gestoord van haha. Deed hem toen hij 7 maanden was na 1,5 uur naar bed misschien moet je dat proberen, zo deed hij 4 slaapjes per dag. Ik liet hem ook altijd nog een half uurtje liggen om hem iig de kans te geven weer in slaap te vallen( deed hij ook nooit hoor) of hem en mijzelf ;) nog wat rust te gunnen. Hij is nu bijna 9 maanden en is 3 weken geleden ziek geweest sindsdien slaapt hij ineens soms wel 2 uur maar soms ook weer 30 minuten. Maar het gaat steeds beter. Hij rolt ook sinds kort op ze buik en slaapt zo ook langer.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd en niks werkte, ik heb zelfs een slaapcoach ingeschakeld voor 700 euro en zelfs die wist niet meer dan ikzelf en is het vooral wachten en accepteren en zorgen dat ze niet oververmoeid raken door dan maar meer slaapjes te doen.

succes! 

Hier ook een mannetje van 7 maanden die met een beetje geluk en veel strijd 2x 3 kwartier sliep op een dag, maar wel doodmoe zijn.
Sinds kort leg ik 'm op z'n buik te slapen. Dat gaat al een stuk beter (minder strijd). Nu hij kan tijgeren en ik zelf heb ingezien dat ik vrij onrustig ben (nog veel dingen moeten van mezelf) en dat heb losgelaten, heeft hij afgelopen week heel goed geslapen (vaak 1,5 tot 2 uur). 

Hoi!
Dankjewel voor jullie reacties. Hij is geen speen kind (nooit geweest), dus die optie hebben we niet helaas ;-). 
Jeetje een slaapcoach, zat ik ook al bijna aan te denken. Maar dat laat ik nog maar even dan. 
Wij doen hem nu dus idd ook iedere 1,5 - 2 uur maar naar bed. Onder luid protest valt hij dan uiteindelijk wel in slaap. 
Ik herken heel erg de onrust bij mezelf. Eerste kindje en ik ben een beetje autistische controlfreak ?? dus dat zal niet helpen. Hoe heb jij jezelf geleerd wat meer los te laten? 
Groetjes

[quote quote=10210620]Ik herken heel erg de onrust bij mezelf. Eerste kindje en ik ben een beetje autistische controlfreak ?? dus dat zal niet helpen. Hoe heb jij jezelf geleerd wat meer los te laten? Groetjes[/quote]
Aangenaam, klinkt precies als ik zelf :p
Nou, het loslaten gaat niet vanzelf en ook niet van de een op de andere dag. Het komt erop neer dat ik alles een tijdje geleden niet goed meer trok (baby, relatie, sociaal, huishouden, werk, mezelf) en na een goed gesprek met mijn man toch wel heb ingezien dat ik ten eerste de lat op alle fronten veel te hoog leg (lees: alles perfect willen doen) en ten tweede m'n prioriteiten echt niet op orde heb (ik vind/vond m'n huishouden heel belangrijk).
Na dat gesprek heb ik dagelijks bedacht wat qua huishouden enzo echt moet. Meestal is dat helemaal niet zoveel en redt ik dat makkelijk als zoonlief een uurtje slaapt of in de avonduren. Daardoor ben ik als hij wakker is veel relaxter en hij daardoor ook! Het slapen lijkt daardoor ook echt beter te gaan.
En wat hier ook werkt is veel buiten zijn. Kleedje in de tuin, kinderstoel buiten of gewoon lekker wandelen. 

Haha heb er hier ook last van, zat altijd nr die babycam te loeren en hopen dat hij  langer dan 30 min zou slapen,maar het gebeurde nooit en dan toch geïrriteerd zijn ?tsja.. 
Bij mij is het ook mijn eerste kindje en ben ook erg perfectionistisch 
Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen om erover te praten en dit hielp wel goed en wat ik nog steeds doe is genoeg tijd voor mezelf maken. Gewoon ff in me eentje nr de stad of even koffie drinken bij me ouders. Zo blijf ik toch mezelf en niet alleen maar stressende moeder! Ik heb wel het geluk dat mijn vriend veel thuis is. Die maakt zich nergens druk om ?

Heel herkenbaar. Ik heb echt alles, maar dan ook alles geprobeerd. Ik wist me geen raad meer, maar goed na alles geprobeerd te hebben werd het een kwestie van accepteren. En ja hoor ineens uit het niets rond de 10 maanden ging het vanzelf/ineens beter, ze kon toen 2x 2 uur slapen ipv 4x 45 min ?

Terug
Bovenaan