hazenslaapjes...tips?

mijn zoontje lijkt nu eindelijk een soort van ritme te hebben, alleen zitten we nu nog met het volgende... overdag is hij zo'n 2 uur wakker waarnaar hij een slaapje moet/gaat doen, hij valt prima in slaap maar is na 45 min weer wakker!ik weet dat dit 1 slaapcyclus is maar hij kan zichzelf niet meer opnieuw in slaap brengen...als hij nu fit en vrolijk wakker werd dan was dit uiteraard geen probleem maar ik merk dat hij af en toe nog helemaal niet uitgerust is...'s nachts gebeurd dit ook gemiddeld 1 keer, dan geef ik hem een speentje en slaapt hij meestal wel weer door, maar overdag werkt dit dus niet?!
heb al homeopathische tabletjes geprobeerd, we houden ons goed aan rust en regelmaat, we zijn bij een osteopaat geweest en hij is al ingebakerd geweest...iemand nog een tip???graag!

Groetjes Iris

Lieke slaapt ook eerst een half uurtje/ uurtje en word dan even wakker. Je hoort haar dan even piepen maar als je er niet op reageert dan slaapt ze weer verder.

Misschien heb je het al geprobeerd, maar dit is het enige wat ik weet.

Die van ons doet normaal gesproken 's ochtends de hazenslaapjes en 's middags een grote slaap. Ze wordt bij het hazenslaapje ook huilend wakker maar even later zit ze lief te spelen dus ik laat het maar zo. Niks geen pilletjes en andere dingen. Gewoon met de flow meegaan en op den duur heeft ze een slaapdag om de slaap in te halen. Ik laat haar idd wel even piepen als ze even wakker wordt en wacht even af of ze verder gaat, zo niet dan haal ik haar uit haar bedje. Als ze echt moe is slaapt ze echt wel in.

Sommige babys hebben gewoon minder slaap nodig, ik ken een moeder waarbij beide kinderen maar slaapjes deden van een kwartier en ze zijn beide groot en sterk.

hier ook lang dit probleem gehad en nog steeds niet altijd even goed slapen. vooral in de ochtend slaapt hij maar 45 minuten.
maar ik heb me erbij neergelegd en merk dat ik zelf minder gestresst ben en onze kleine man het allemaal gewoon best kan hebben.
ik voel zelf ook minder druk nu ik niet constant denk: hij moet nu toch slapen?!

Nou hier hadden wij ook zo'n hazeslaper. Hij was gewoon nog echt moe als ie dan weer wakker was, maar verder slapen, ho maar. Helaas heb ik geen remedie.
Bij ons ging het vanzelf over, toen hij wat ouder werd. Maar de eerste 6 maanden was drama met slapen overdag!

ik vind het zelf ook totaal niet vervelend....maar meneer was niet de hele dag niet te genieten omdat hij moe was!ik liet hem ook altijd een poosje 'piepen'maar dat draaide altijd uit op huilen...ik vond het dus vooral vervelend voor hem....MAAR, hij heeft nu sinds 2/3 dagen ineens dat hij 's ochtends en 's middags 1 1/2 a 2 uur slaapt.... en hij is echt super lief en vrolijk!mijn mannetje blij, dus mama ook gelukkig!

nog bedankt voor de 'tips'.

groetjes en een fijn weekend.

Zo zie je maar weer, opeens lost het zich vanzelf op. Hier wilde onze dochter twee middagen niet slapen, ja 3 kwartier en vandaag lag ze weer ouderwets te knorren.

Terug
Bovenaan