Hazenslaapjes

<p>Hallo, </p><p>Mijn dochter van 6.5 maand slaapt maar 3x 20minuten soms 4x20minuten op een dag. Gek word ik er van en niet omdat ze van mij moet slapen maar omdat ze zichzelf na elke slaapje meer en meer in de weg gaat zitten tot op het punt dat ze ontroostbaar word. </p><p>In de avond en nacht slaapt ze goed. Ze word nu wel steeds vroeger wakker wat voor mij dus het teken is dat het gebrek aan slaap overdag zijn effect in de nacht gaat krijgen. </p><p>Het maakt overigens niet uit wat ik doe. Na 20 minuten word ze wakker en gaat ze niet meer slapen. Ook onderweg waar we eerst nog wel een uurtje konden pakken, word ze wakker. </p><p>De hazenslaapjes zijn rond 3 maanden begonnen. </p><p>Ik ben veel thuis met de kleine meid maar het begint me nu toch wel op te breken. Iedereen in mijn omgeving zegt; het word vanzelf beter of je hebt een kind dat weinig slaap nodig heeft overdag. Punt is, ze heeft het wel nodig anders zou ze niet zo gaan krijsen als ze het niet heeft. Zondag heeft ze 2.5 uur in de middag geslapen en ze was het zonnetje in huis de rest van de dag. </p><p>Ik weet het niet meer... </p><p>Iemand ideeën? </p><p>Dankjewel!!</p>

Hoi,
Heeft ze misschien honger dan?
Met 6,5 maand hebben ze nog 3 slaapjes meen ik me te herinneren.
Ik hield me aan de wakkertijd om het voor haar makkelijk te maken en daar aan te wennen.

Wat doet ze als je haar op haar buik laat slapen?

Wat bij onze kinderen helpt is wanneer ze wakker worden en ongeveer etenstijd is om ze een fles te geven (gewoon ingebakend) en dan weer terug leggen.
of misschiej even laten huilen?

Heb niet echt ideeen, mijn zoontje is 6 maanden en precies hetzelfde hier. 3 a 4 dutjes van 30 min en om half 7/7 naar bed. Vervolgens komt hij nog 2/3 x voor een voeding in de nacht en af en toe de speen.
Het enige wat bij ons soms werkt is als ik hem in de middag na 30 min eruit haal en vervolgens weer in slaap wieg en dan in mijn armen hou, of samen met hem op bed ga liggen. Dan kan hij opeens wel 2,5 uur slapen?‍♀️
Ik zit ook af te wachten tot het beter word, ook bij ons zegt iedereen dat haha
Heb me er maar bij neergelegd, kan er niet veel aan veranderen ben ik bang..

Kijk even bij de slaapjuf voor tips..
Erg lastig die hazenslaapjes! Ze hebben zo veel meer nodig..
Idd even proberen op de buik te laten slapen? Al geprobeert om een muziekje aan te zetten zodra hij wakker wordt? 

Ik heb niet echt tips. Wij hadden hetzelfde met onze dochter, dat ging direct beter zodra ze op haar buik ging slapen. Heb je dat al eens geprobeerd? 
En kan ze in de buikdrager wel langer slapen? Ik heb mijn dochter veel gedragen de eerste maanden. Ook dan werd ze vrijwel altijd na een half uur wakker, maar viel dan wel weer opnieuw in slaap voor nog zo'n anderhalf uur. Als dat werkt bij je dochter, kun je misschien 1 of 2 slaapjes per dag haar in de buikdrager doen?

Terug
Bovenaan