Hazenslaapjes

Hoi iedereen! Waarschijnlijk al genoeg topics over geweest maar toch even mijn vraag. Ons dochtertje is nu 10,5 week en doet de laatste tijd (overdag) alleen maar hazenslaapjes. Je kan de klok erop zetten dat ze na 45/50 minuten wakker word. Geen probleem als ze blij is maar vaak zie en merk je dat ze nog moe is en dit zorgt in de middag/namiddag voor veel gehuil & gejammer. Ik heb het gevoel dat we nu een beetje in een cirkel terecht komen. Is hier eventueel wat aan te doen of deze cirkel te doorbreken? Ze slaapt al in een swaddle up slaapzakje & slapen in de wagen en/of draagzak doet ze helaas ook niet. In de avond slaapt ze wel weer goed en in de nacht komt ze dan vaak nog 1x tot 5/6/7 uur in de ochtend. Soms word ze echt huilend wakker en soms zit ze veel te bewegen en te kreunen. Dan probeer ik er vaak nog te laten liggen. Als ze huilend wakker word komt ze helaas niet opnieuw meer in slaap wat dus zorgt voor die moeheid.

Onze zoon is 11 weken en heeft dat ook, hij slaapt precies 1 cyclus van 45 minuten. Als ik merk dat hij nog moe is en huilend wakker wordt dan help ik hem opnieuw in slaap te vallen. Ik kijk hem niet aan, probeer te sussen en te aaien op zijn voorhoofd en dan slaapt hij nog een cyclus.
Hij kan zelf nog geen slaapjes koppelen, alleen in de nacht.

Hoi! Mijn baby is inmiddels 5 maand, maar herken dit heel erg. Het gaat 'vanzelf' beter. Je moet ze nu heel erg helpen om slaapcyclussen te koppelen. Als je bij 40 minuten er al bij bent en ze helpt, slapen ze weer even verder ! Hoop dat je er wat aan hebt. Blijft zoeken en uiteindelijk gaan ze het echt zelf doen :)

Terug
Bovenaan