hazeslaapjes overdag ....en niet doorslapen s nachts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 11 weken slaapt overdag steeds maar een uur a anderhalf uur achter elkaar. Als hij wakker wordt duurt het dus soms nog wel even voordat het tijd is voor de volgende voeding, waarna hij vervolgens weer doodmoe is na de voeding omdat hij daarvoor al zo lang wakker was.
Aan het einde van de dag is hij echt kapot....zo rond 18.00 uur is het standaard bleren (echt een handige tijd...not).
Ik geef hem dan (ongeacht hoe laat hij de voeding daarvoor heeft gehad) zo rond 18.30 a 19.00 uur nog een fles en dan gaat hij naar bed. We moeten hem om 23.00 wakker maken en hij wordt dan zelf nog een keer s nachts wakker voor een voeding. Dit is de ene keer om 5.00 uur maar ook vaak om 4.00 uur of om 3.00 uur.....er is geen touw aan vast te knopen.
Er zit dus nog weinig ritme in, behalve dat hij dus s avonds rond 7 uur naar bed gaat en dan ook slaapt.

Hoeveel slapen jullie kindjes overdag?
En wanneer gingen jullie kindjes s nachts doorslapen? Ik ben zoooooo moe!

Ik weet dat mijn oudste met 16 weken doorsliep, maar dat we daarvoor al gestopt waren met het geven van een nachtvoeding. Hij was wel te sussen met een speen, maar onze tweede vind de speen niks aan. Alleen als hij krampen heeft dan wil hij hem wel, maar hij wil het liefste onze pink.....maar ja, ik ga er natuurlijk snachts echt niet uren naast zitten.

Groetjes mama3007

hallo
ben hier lang niet geweest maar moest nu even reageren
onze thijmen nu bijna 5 maanden heeft nog maar 3 nachtjes doorgeslapen in totaal
hij komt 2 keer s nachts (qua gewicht) hoeft hij geen voeding maar zonder gaat hij niet meer slapen
ben ook moe gesloopt zeg maar wil s avonds niet om 8 uur naar bed omdat dat zo ongezellig is maar eigenlijk!
thijmen is onze tweede en Ruben sliep met 5 daagjes aldoor en nu ik weet niet meer wat ik moet doen
hoop dat hij een goed voornemen heeft en vanaf 2009 gaat doorslapen hahaha
ik lach wel maar ben niet blij
thijmen slaapt overdag ook maar kleine poosjes en s avonds inderdaad huilen huilen en huilen altijd als ik eten moet koken
ik ga nu pap halen en ook al mag hij dat nog niet van het cb ik doe het toch
kan het altijd proberen we zien het wel want thijmen heeft echt honger snachts
ik laat het je weten morgen of hij heeft geslapen
liefs ineke

Hey, hier nog zo'n rommelkont!

Mika is nu 4 mnd en heeft ook bepaald geen vast dag- en nachtritme. Tussen de voedingen door overdag slaapt hij al sinds een maand of 2 ongeveer 1 -2 uurtjes. Ook 's nachts komt meneertje nog braaf voor een fles, terwijl  we heb voor het slapengaan een papfles geven van 210ml met 4 eetlepels rijstebloem. Soms kan ik het 's nachts een beetje rekken door z'n speen te geven, maar ja, uiteindelijk moet ik er toch weer uit voor die voeding. Dus dat rekken heeft dan ook niet zoveel nut. Hij slaat slechts heel af en toe een nachtvoeding over. En verder is er geen touw aan vast te knopen.

Ik denk dat wij ook erg verwend waren met onze dochter (nu 2 jr); die sliep vanaf 6 weken 's nachts door, 12-14 uur achter elkaar. Maar Mika is een heel ander kindje; een grote eter en een onrustige slaper (ligt ook vaak te piepen, woelen, kreunen en steunen, terwijl ie gewoon slaapt).

Ik heb de hoop maar opgegeven dat ik hem hierin kan sturen/dwingen. Dus ik zie wel wanneer ik m'n nachtrust weer terug krijg. Met 1 break van 1/2 uur per nacht houd ik het nog net wel eventjes vol.

Sterkte met jullie gebroken nachten!

hallo dames,

Hier nog een oververmoeide, chagerijnige moeder  Onze dochter Noa is op 1 sept geboren en krijgt nog 5 flessen van 210cc. In de laatste fles (23u) doen we 2 eetlepels rijstebloem.
Helaas slaapt ze nog steeds niet door en worden wij een beetje radeloos... Ze krijgt haar flessen om 07u-11u-15u. Ongeveer een half uur na iedere fles gaat ze slapen. Na de fles van 15u valt ze als een blok in slaap en trekt door te 19u. Dan moeten we haar echt wakker maken. Idem om 23u. Dan wordt ze 's nachts wakker om 04u. Ze heeft haar stembanden ontdekt en gilt het dan uit. Niet van woede of verdriet, maar puur omdat ze dan klaar wakker is. Ik hoor graag van jullie of jullie de kids wakker maken om te eten, of dat ze uit zichzelf melden? Wellicht dat daar de oplossing ligt?
Negeren heeft geen zin, boos worden evenmin. 's Avonds in bad doen  helpt ook niet.  Ze is gewoon klaarwakker. We gaan er even uit om haar speen te geven, maar die spuugt ze uit. Dat trucje heeft ze nu ook ontdekt dat dat leuk is om te doen. Het is een pittige tante, maar het begint ons nu na 4 maanden toch echt op te breken dat we geen normale nachtrust krijgen..
Haar slaapritme ligt gewoon totaal verkeerd. Dat begint vanaf 15u 's middags en stopt om 04u 's nachts. Misschien hebben jullie tips?? Geloof niet in inbakeren, omdat daar volgens mij het probleem niet ligt.

Liefs,
Carla

Hoi,
Reef sliep vanaf ongeveer 4 maanden door, nu met 5 maanden, 24 weken zit hij vervroegd in het '26 weken sprongetje' en slaapt weer niet. Laatste voedng (bv) met de fles en rijstebloem helpt niet. Overdag slaap hij 2x een 1/2uur, gaat om 22.00 pas slapen, dan 1.00 u, 3 u, 5u, 6u 7u wakker....... Ik werk weer en ben nu na een week echt een zombie...... Gelukkig helpt mijn man nu 'smorgens zodat ik nog even een  klein uurtje 'echt' kan slapen..
Ik heb het 'Oei ik groei' boek gekocht en als je dan leest bij 26 weken dan wordt wel e.e.a. duidelijk (bedankt voor de tip Rimke!!!!) Het helpt mij in ieder geval te voorkomen dat ik door mijn  vermoeidheid boos wordt op Reef, hem te lang laat huilen e.d. Ik pak hem op en troost 'm, desnoods half rechtop slapend.... Hoe vrouwen na de verlof periode  weer 40 uur kunnen werken is mij een raadsel.........
Helaas dus geen 'gouden tip', wel begrip!

Terug
Bovenaan