hazeslaapjes

Hallo,

Als mij zoontje van 9 weken overdag gaat slapen, wordt hij steeds na ongeveer 3 kwartier wakker. Dan ben ik weer even bezig met het speentje er in stoppen, huilen, weer speentje er in etc... voordat hij verder slaapt.

Ik weet dat 3 kwartier ongeveer de cyclus is die ze slapen, maar heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat hij langer achter elkaar slaapt?

Bedankt!

Saskia
 
Eigenlijk niet, mijn zoontje van nu 8,5 week heeft dat ook, maar dan na
1,5 tot 2 uur na de voeding. Meestal slaapt hij wel vlot weer verder.



Je moet dan alleen niet in de regeldagen zitten zoals nu want dan is
het ritme echt een beetje weg. Vlug wakker, slecht inslapen, vaak
willen eten, echt alles zoals in oei ik groei.....



Gewoon rustig blijven, laten liggen als hij niet overstuur wordt, speentje erin en wachten tot ie verder slaapt.



Groetjes,



Miriam

 
Hoi Miriam,

Bedankt voor je reactie.
Wat doe jij als hij dan toch blijft huilen? Dus met zijn speentje erin niet doorslaapt?
Haal je hem er uit, of laten liggen en even laten huilen? Als je hem er uit haalt, dan gaat hij ook weer huilen beneden omdat hij moe is.

Ik hoor je wel!

Gr. saskia
 
Hoi,

mijn zoontje deed dat ook vaak, tussendoor wakker worden, nu hij 8 maanden is soms nog. De eerste paar maanden sliep hij beneden in de kamer en ging ik als hij wakker was gewoon steeds even bij hem kijken, aai over z'n bol en weer verder met waar ik mee bezig was. Ik liet hem dus gewoon liggen, zo leerde hij om zelf weer in slaap te komen. Toen hij 4 maanden was kon hij beneden niet goed meer slapen en is hij naar z'n eigen kamertje verhuisd. Als hij dan wakker werd ging ik soms even kijken of er niks raars was, maar dan ging ik ook weer weg. Heeft wel even geduurt voordat hij bijna niet meer tussendoor wakker werd.

Gewoon je gevoel volgen in deze. Als je denkt dat hij zo wel weer in slaap valt even laten huilen. Maar als je denkt hij raakt alleen maar overstuur op deze manier, er even uit en als hij tot rust is gekomen en aangeeft nog niet uitgeslapen te zijn, weer op bed.

Joke.
 
Terug
Bovenaan