Hazeslaapjes

A

Anoniem

Guest
hallo meiden!

het valt me op dat jullie kids allemaal zo goed slapen... onze kleine meid van 9 weken doet dat absoluut niet.. ze komt teneerste al niet in slaap zonder speen en valt ie weg dan is ze klaarwakker en zo gaat dat de hele dag, behalve als ik met haar wandel..

Pas tegen de avond slaapt ze veel dieper merk ik, omdat ik haar voor de laatste fles haast niet wakker krijg.

Zijn er meer meiden die dit ook hebben?

Liefs Chantal

Hoi Chantal!

Onze Umut is ook geen diepe slaper hoor! Hij houdt veel van hazeslaapjes overdag. En ik moet hem dan ook de speen geven.
Het helpt dat we nu rust en regelmaat ingevoerd hebben. Ik voed hem, verschoon hem, leg hem in de box tot hij moe wordt en dan gaat hij naar bed (vroeger sliep hij nog weleens beneden in de kinderwagen, maar dat is nog onrustiger, ivm telefoon, deuren die klappen, ik loop heen en weer, etc..) Dus dan ligt hij wakker in zijn bedje met zijn speen. Soms moet ik wel een kwartier lang heen en weer lopen voordat hij slaapt (steeds weer speen in doen), maar soms gaat het ook binnen 5 minuten.
Dan slaapt hij maximaal een uurtje overdag, maar vaker is het een halfuurtje.
Dan is hij ook weer klaarwakker en tevreden en dan speelt hij weer in de box. Soms tot de volgende voeding en soms gaat hij nog even weer naar bed.
Succes met je kleine meid, en bedenk dat alle baby's niet even veel slaap nodig hebben.
Groetjes van Anneke, mv Umut, 12 mei

hallo dames,
nou mijn jelte lijkt ook genoeg te hebben aan zn hazeslaapjes. Eerder liet ik em liggen huilen. Maar ik haal em dr nu steeds vaker uit. Soms wel moeilijk om te merken of hij nu huilt omdat hij 'genoeg' heeft geslapen.. daarnet werd hij wakker en huilde, dus ik haalde em eruit, maar hij was alles behalve gezellig en dus heb ik em weer terug gedaan en hij slaapt nu weer.. dus tja.. wanneer laat je em nu liggen en wanneer eruit? Nou dat vind ik soms nog wel eens moeilijk.. zo van is het een hazeslaapje of even huilen om vervolgens weer verder te slapen?!
Nou succes met de kleintjes en hun hazeslaapjes!
gr. Saskia. mv Jelte (nu 9wk)

Ach, je merkt vanzelf wanneer je kindje nog moe is. Je probeert of ze willen spelen en zo niet, dan naar bed. Had ik net met Lotte ook. In eerste instantie heel wakker in bed, lachen en brabbelen en na/tijdens de voeding viel ze in slaap. Wilde daarna niet spelen en  viel binnen een minuut weer in slaap.

Groetjes, Marisa

he chantal,
mijn zoontje is nu 19 weken |(3april) en heeft dat ook al vanaf het begn snachts slaapt hij wel en ook in bed, maar overdag hoef ik hem niet in bed te leggen al helemaal niet als hij wakker is dat word gillen, als hij overdags tijdens de fles in slaapt valt (omdta hij echt op is) leg ik hem in de wgane, zo gauw ik merk dat hij wakker begint te worden vaak al na zo'n 20 minuutjes spring ik in mijn schoenen en ga met hem lopen, dit doe ik al tot de dag van vandaag, alleen als ik wandel kan hij slapen, en het is echt nodig want zonder slaap word hij extreem huilerig.   hij slaapt dus ook altijd op andere tijdstippen, totaal geen ritme, met veoding hetzelfde hij komt steeds op andere tijden tot aan 14 weken kwam hij zelfs steeds om de twee uur, eerst wou ik dit doorbreken naar 3 uur, maar dat lukte niet het werd erg frustrerend en deprie voor mijzelf en die kleine werd ook helemaal gek.

nu bij 18 weken komt hij zomaar opeens uit zichzelf om de 4 uur, ofwel hij had de voeding waarschijnlijk gewoon nodig.

en wat slapen betreft ik blijf maar wandelen. voldoende slaap en rust zijn ook erg belangrijk voor hun verdere ontwikkeling

Thijmen slaapt overdag ook bijna niet. Af en toe een uurtje of een half uurtje. Savonds en snachts gaat het prima. Hij krijgt om half 7 zijn laatste voeding, spelen en om 8 uur slaapt hij, dan moet ik hem om 11 uur wakker maken voor zijn voeding en dan slaapt hij door tot half 7 of 7 uur, dan weer de fles en dan slaapt hij tot 9 uur en dan is het spelen, fles, dutje,  spelen, fles dutje enz. We hebben best wat regelmaat, en hij doet het er niet slecht onder, dus ik denk dat hij genoeg slaap heeft. Savonds tussen 5 en 6 wil hij nog wel eens huilen, niet altijd, en de hazenslaapjes overdag gaan ook goed.

Thijmen is nu ruim 9 weken.....
Groetjes   Ellen

Terug
Bovenaan