Hazeslaapjes :(

Sinds 2 weken slaapt Sepp overdag niet langer dan een half uur. Dan zet hij het op een brullen. Meestal laat ik hem 10 minuutjes huilen en probeer met de speen hem weer in slaap te krijgen. Soms lukt dat, soms niet. Als ik hem eruit haal, dan is hij na een uurtje weer moe en slaapt hij in de box een kort slaapje, voor de volgende voeding.

's Nachts slaapt hij redelijk goed. Hij is wel vroeg wakker, met de speen kunnen we het rekken.

Sepp slaapt al in de puckababy, maar dit werkt niet meer voor zijn hazeslaapjes.
Wat ik ook opvallend vind is dat hij dit doet sinds hij zijn eerste prikjes heeft gehad. Daarvoor sliep hij minimaal 1 slaapje van 2 uur.

Ik heb nu de Paccodoeken besteld, kijken of dit werkt...
Ondanks dat ik het liefste kereltje van de hele wereld heb, vind ik dit wel irritant. Ik kan niet even wat voor mezelf doen.
Misschien wordt het ook tijd dat ik weer ga werken. Nog 2 weken, dan is het weer zover.... Ook weer heel spannend!

Zo, dit moest er even uit!

Liefs

Helaas heb ik geen tips voor je, maar mijn manneke slaapt na de voeding ook niet meteen. Ik laat hem na de fles op schoot voor spelletje, daarna in t wipstoeltje of box en daarna nog een uurtje anderhalf in de wandelwagenbak.
Mijn manneke is overdag beneden en na de 1na laatste fles gaat ie naar zijn ledikant op zolder in een slaapzak en onder dekentje... Maar Jesly slaapt op zijn buik ipv rug anders is het de hele dag brullen...

Kus

Hey Marina,

Hier ook geen tips want Lars slaapt heel veel.
Heb je het CB al gebeld? Want het is wel raar dat het vanaf de prikjes zo is...

Hoop in ieder geval dat die doeken werken zodat jij ook weer een beetje rust krijgt.

Heel veel succes alvast over 2 weken!

Liefs Kim

Zou ook even t CB bellen.
Levy slaapt smiddags heel lang (meestal een uur of 4) en is de rest van de dag wel erg wakker. Niet zo erg, want smiddags heb ik veel tijd voor mezelf en snachts slaapt hij ook steeds een beetje langer.

Je gelooft het niet, maar vanochtend heeft Sepp zeker 1 1/2 uur geslapen. Ik moest hem wakker maken omdat de fysio op de stoep stond. Dus......

Duimen maar dat het niet eenmalig was.

O ja, en net een onzettende poepbroek. Hij zat bij mij op schoot en toen voelde ik het vochtig worden op mijn broek. Paste niet meer in de luier. Hihi...

Vaccinaties kunnen heel veel bij kinderen veranderen. Mijn oudste kreeg na een vaccinatie ineens eczeem. Ja echt waar, ik vind het troep. Het is dat ik die ziektes niet wil maar anders liet ik die vaccinaties mooi voor wat ze waren.
Inbakeren kan zeker helpen. En waarschijnlijk vind ie over een tijdje zijn ritme wel weer.
Gewoon lekker weer in bed leggen als ie moe is. Sven was ook zo'n slechte slaper. Hij sliep soms 4 of 5 keer op een dag heel kort. Nu is ie 10 maanden en doet ie het prima. Maar dat doet ie pas sinds een maand of 2. De eerste tijd was het drama.
Accepteren maar en m veel rust geven. En regelmaat! En bij moeheid direct naar bed.

Terug
Bovenaan