hb te laag...wie nog meer?

hee dames

zo had vanavond weer mijn controle bij de vk en moest prikken op ijzer
nu blijkt mijn hb dus onder het minimale te zitten,normaal moet hij minimaal 6.3zijn en mijne zat op 6.0 grr ik weet nog wel toen rond de 14e week werd dit ook gedaan en was hij nog super toen was die zelfs boven het normale 8.0 maar goed heb nu een brief voor ziekenhuis lab en moet daar nog een keer laten prikken en dan gaan ze kijken of het echt aan mn ijzer ligt,ik weet wel dat ik de laatste paar weken gewoon weer zooooo moe ben dus misschien is het idd wel TE laag..
wie heeft dit nog meer gehad?

groetjes patricia

bij mij 6.5
dus nog net erboven.
ik heb te horen gekregen dat ik bij elke maaltijd vit C (bv sinasappelsap en geen melkproducten, want dat remt de opname) binnen moet krijgen, dat stimuleert de opname, dan hoef ik nog geen staalpillen te slikken.
verder slik ik gravitamon, daar zit ook ijzer in.

ze zullen jou wel aan de pillen zetten als het onder de 6.3 zit
sterkte

suzan

Hoi,

Die ijzerpillen kunnen je darmen ontregelen. Mijn VK was voor floradix. Dat is een drankje (ook in pilvorm verkrijgbaar) daar puur natuurlijke ijzers bevat zoals dat ook in je voeding voorkomt. Dit is te verkrijgen in de natuurwinkels.
Heel veel hebben er baat bij, ik raad het je aan.
Verder veel groene groentes, fruit appelstroop rood vlees (maar wel doorbakken he) helpen allemaal. Thee, melk en koffie word afgeraden  aangezien dit het ijzer gelijk weer afbreekt. Je kan dit wel drinken hoor, maar niet tijdens het eten en misschien ook beter om het een uur voor en na het eten ook niet te drinken.

Succes  

Hoi Patricia,

Ook mijn HB was te laag 6,1 ook mijn ijzer voorraad is te laag dus dit kan gevaarlijk zijn als je bevalt en veel bleod verliest. je bent dan heel snel door je voorraad heen. Ik heb dus wel meteen ijzer pillen gekregen. Dit wilde ik eigelijk helemala niet aangezien ik een spatisch colon heb, en normaal al veel problemen met mijn stoelgang heb. Mara ik moet eerlijk zeggen dat ik iets meer verstopping heb dan normaal. Het helpt enorm veel om goe dte drinken en vezles te eten. Natuurlijk helpen natuurlijke producten ook goed maar omdat soms je HB erg laag is moet het snel omhoog, en dit gaat het snelst met pillen. Wel is het zo dat je ze minimaal 3 maanden moet slikken. Voor mij is dit 1 maand tot aan bevalling en 2 maanden erna. Verder kan je Floradix gebruiken dit is echt super spul voor je ijzer gehalte, alleen mag je dit niet gebruiken als je toch pillen gebruikt.

Hoop dat je hier wat aan heb, pillen zijn dus zo erg nog niet als je ze ECHT nodig hebt.

groetjes van mariska 35+4

Hoi Patricia,

Ik heb eigenlijk chronisch bloedarmoede en dit kan ik alleen onder controle houden als ik af en toe mijn ijzervoorraad aanvul met ijzertabletten.

Meestal heb ik in mijn zwangerschappen juis een goed hb.
Maar bij deze helaas niet, de laatste controle zat ik op 6,0 dus ik slik nu ook weer drie ijzertabletten per dag. Helaas moet er twee uur tussen inname en maagzuurspul zitten dus daar heb ik wel vreselijk veel last van. Anders werkt het ijzer niet.

Als ik jou   was zou ik niet teveel over ijzertabletten inzitten. Als je ze eenmaal slikt dan merk je heel snel verbetering. Ik voel precies wanneer ik weer aan een tablet toe ben en dan kan ik er weer even tegen. Dan voel ik me weer een stuk fitter.

Sterkte!

Groetjes,
Vanessa 37 wk van de vierde

Hallo Dames,

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb een geweldig HB, in tegenstelling tot het verleden.
Bij mijn eerste zwangerschap zat ik met 30 weken ineens ook op 6.0
Ik ben toen Floradix gaan gebruiken (verkrijgbaar bij bijv Etos), dus is een elixer van groente en fruit, dus veel vitamine C en zeer veel ijzer. In een tijd van 4 weken 1.0 mijn HB verhoogd.
Nu gebruik ik het preventief omdat de kans groot is dat ik een keizersnee krijg en dan vooral je HB zo hoog mogelijk moet zijn i.v.m. bloedverlies (natuurlijk ook bij een natuurlijke bevalling)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, scheelt weer die verstoppende tabletten, en de stoelgang is soms al niet zo makkelijk!

Groetjes Sarah

Hallo,

Tijdens mijn vorige zwangerschap ook een wat laag Hb gehad. Dit toen weer verhoogt dmv Roosvicee Ferro, Niet lekker maar wel effectief.
Ik hoorde na mijn bevalling van de kraamverzorgster pas van Floradix. Dit is na de zwangerschap ook een prima middeltje om wat bij te tanken na de bevalling alsje nog wat futloos bent.

Gr Proudy

hoi
bij mij was hij in de eerste zwangerschap ook veel ste laag... ik moest ook naar het ziekenhuis en kreeg toen ijzerpillen na 2 weken voelde ik mij echt 100% beter...
groetjes sandra

Terug
Bovenaan