HBO-V duaal en kinderwens

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik lees al jaren de forums op deze site maar durfde nooit zelf een forum aan te maken tot nu... </p><p>Ik zit namelijk zelf met een dilemma. Ik volg de opleiding HBO Verpleegkunde via het duale traject, werken/leren. Ik zit nu in in mijn 3e jaar. Mijn vriend en ik hebben nu al 2 jaar een sterke kinderwens maar mijn opleiding hield deze wens tegen. Nu het einde sneller in zicht komt wordt deze wens nog groter en willen we eigenlijk niet wachten. In maart bleek ik een miskraam te hebben gehad en dit heeft ons ook sterker aan het denken gezet. Ik heb de spiraal nu 4 jaar en zijn eigenlijk van plan in juli te verwijderen en ervoor te gaan. We hebben een mooi appartement en zitten financieel goed. </p><p>Vanuit werk weet ik ook niet hoe ze zullen reageren, maar ik heb een contract en mogen ze mij niet zomaar ontslaan (wat ik ook niet denk dat ze zullen doen ivm de grote tekorten en tervreden zijn met mij). Toch zit ik te twijfelen om mijn wens wel uit te spreken naar mijn praktijkopleider en te vragen naar ervaringen. Ook omdat ik anders bang ben dat het als een klap binnen gaat komen als het dan eenmaal zover is.  </p><p>Ik ben benieuwd of er meer moeders/zwangere vrouwen zijn met de ervaring studeren en zwanger zijn/met een baby? Hoe was dit te combineren? </p>
 
Hai,
Zelf geen ervaring mee. Maar als dit je wens is zou ik er zeker voor gaan. Je komt er uiteindelijk wel uit wat betreft je studie. Zeker binnen duale opleidingen zal dit vaker voorkomen.
 
Ik ben 10 jaar MBO verpleegkundige en zit nu in m'n laatste jaar HBO-v duaal. Ik heb tijdens mijn opleidingen verschillende klasgenoten gehad die zwanger zijn geraakt. Uiteraard hebben zij wat vertraging opgelopen, maar dit is allemaal in goed overleg gegaan met school. Ik zou zeggen.. als het je wens is.. gewoon doen!
 
Ik ben zwanger geworden tijdens het laatste jaar van de voltijd hbo-v. Uiteindelijk heeft het me een half jaar extra gekost. Aan het einde had ik mijn eindstage toen ons zoontje al geboren was. Vond het een behoorlijke zware combi van het werken en dan thuis met de opdrachten bezig en de zorg voor een kleine. Maar uiteindelijk kom je dat ook wel weer doorheen. Nu super blij met m'n zoontje en diploma op zak. Ik zou er voor gaan als je het graag wil. Een baby laat zich niet precies plannen, je weet nooit hoe lang het duurt.
 
Fijn om jullie bemoedigende berichtjes te lezen!
Zouden jullie op voorhand al de praktijkopleider inlichten over onze wens of pas vertellen wanneer het eenmaal zover is? 
 
 
Terug
Bovenaan