HCG daalt erg langzaam, hysteroscopie een optie?

Op 5 januari is door middel van cytotec de miskraam (9 weken zwanger) op gang gebracht. Ondanks veel bloedverlies zijn er nog zwangerschapsresten achter gebleven. We zijn nu bijna drie maanden verder, echter is de HCG nog 51. Het daalt 1 per dag, dus dit kan nog twee maanden duren voordat het HCG 0 is. Nu heb ik over een paar weken een afspraak staan voor een hysteroscopie in Hoofddorp. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand ervaring mee dat het 5 maanden duurt voordat het HCG 0 is? Wat zijn de gevolgen als je lichaam hier zo lang over doet?

Hoi

Jeetje heftig! En vreselijk dat je niet verder kunt doordat je hcg zo langzaam zakt. Als alles weg is hoort het volgens mij sneller te zakken. Lijkt me dat ze eigenlijk zsm dat moeten checken.

Ik had met 7 wk miskraam met veel bloedverlies, hcg zakte langzaam / niet. Op echo zeiden ze dat baarmoeder leeg was..

Ik bleef veel klachten houden maar werd niet echt serieus genomen. Pas bijna 2 maand later bleek dat het een tweeling is geweest en dat ik nog zwanger was..

In die weken heb ik ook veel gelezen over hcg etc. Het lijkt me gewoon dat ze goed moeten kijken waardoor je nog zoveel hcg in je lijf hebt want bij mijn weten is het erg zeldzaam dat het zo langzaam afbreekt..

Sterkte

Hoi Lyn,

Jeetje heftig verhaal dat je er later pas achter kwam dat het ging om een tweeling. Zo raar dat ze dit niet gezien hebben tijdens een echo? Hoe kan het dat ze zeiden dat je baarmoeder leeg was? Hoe ben je er vervolgens achter gekomen?

Bij mij zien ze dat de baarmoeder niet leeg is, ze noemen het zelfs een zooitje.. Ik ben bij zoveel doktoren geweest in het ziekenhuis, de ene zegt bloedstolsels, de ander zegt vocht. Ik word gek van al die verschillende meningen, maar waar het op neer komt is dat niemand het weet. Ik heb afgelopen dinsdag een MRI gehad om te checken of het alleen in mijn baarmoeder zit of ook daarbuiten. Hopelijk zit het alleen in mijn baarmoeder en dan is de volgende stap een hysteroscopie. Want via een echo worden ze niet wijzer. Gelukkig daalt mijn HCG nog wel elke dag, alleen echt 1 per dag. Ik zit nu op 42, dus eigenlijk zou je kunnen zeggen nog 42 dagen te gaan.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Dat na drie maanden nog steeds je baarmoeder een zooitje is van binnen en HCG heel langzaam daalt?

Terug
Bovenaan