hcg en duur zwangerschap?

hallo! Ik ben nu bijna 6 wkn zwanger. heb vorige week laten bloedprikken en mijn hcg waarde was goed: 578. weet iemand deze waardes terug te vinden? En mijn laatste cyclus was 32 dagen. Ik heb een ovulatietest gedaan en deze was posi op dag 18. Op dag 28 had ik een zwangerschapstest thuis gedaan....posi!!! Is dit niet vroeg?? Ik ben heel onzeker, mijn vorige zwangerschap was een leeg vruchtzakje waar ik pas bij de echo van 12 wkn achter kwam. Ik durf nog niet naar deverloskundige!!! Help!!!!!!
 
Hallo. Ik snap dat je onzeker bent na de vorige keer, maar wat houdt je tegen om naar de verloskundige te gaan?
Ik denk dat je een goede reden hebt om juist nu al een afspraak te maken en je onzekerheid weg te nemen.
Heel veel sterkte!
groetjes Monique Z.
 
hoi hoi

ook ik ben nu net 6 weken zwanger en zat
met de zelfde gevoelens als jij.
ook mijn man had zoiets van wacht nog maar even,het is nog zo vroeg. echter na wat gepraat te hebben met mijn buurvrouw. kwam ik er achter dat het beter was om toch contact te zoeken met mijn huisarts. Die wist me gerust te stellen en vertelde me dat het heel normaal is om nu al contact te zoeken met een verloskundige of gyneacoloog.
dit is mijn derde zwangerschap waarvan ik er maar een voldragen heb de 1e en na een keizersnee een prachtige dochter heb gekregen bij mijn 2e zwangerschap zo'n 5 maanden geleden kreeg ik met 8 weken een miskraam. vandaar dat ook ik een beetje voorzichtig was. nu heb ik echter een afspraak met de gyneacoloog om met 9 weken langs te komen voor de 1e controle en meteen een echo,en drie weken later met mijn verloskundige. Als je hun belt en uitlegt wat jou situatie is zullen ze dit echt wel begrijpen. en denk eraan jij bent baas over je eigen lichaam jij bepaalt dus wat er wel of niet gebeurd. ook heb ik te horen gekregen dat het regelmatig voor komt dat vrouwen met 6weken zwangerschap een echo laten maken zeker als er een voorgeschiedenis is zoals dat bij jou het geval is.
heel veel geluk en sterkte.
en laat nog eens weten hoe het is afgelopen
groeten L.
 
Hai,

Ik snap je onzekerheid ook erg goed. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook met de 13e week (ofwel bij de 1e controle) was er een leeg vruchtzakje te zien. Na curretage zei de gyn. dat ik bij een volgende zwangerschap eerder terecht kan om zeker te weten of het die keer wel goed zou zitten.

Ik ben nu 14 weken zwanger en met 9 weken een echo gehad. Ik kon dit helemaal zelf bepalen wanneer.

Dus ik ben het met Monique Z. eens dat ik ook vind dat je beter wel een afspraak met vk kan maken.
Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het dit keer bij jou ook goed zit!!!!!!

Groetjes Maaike
 
Terug
Bovenaan