HCG na miskraam

<p>Ik vraag me af of mensen mijn verhaal herkennen en wat er toen bij hun uiteindelijk aan de hand was </p><p>7 januari heb ik een curettage gehad. Ik was toen 12 weken zwanger, het hartje van het kindje was met ongeveer 9 weken gestopt met kloppen. De eerste week wat bloedverlies, maar minimaal. Na 3 weken wat roze bloedverlies met slijm, hield een aantal dagen aan. Gebeld naar het ziekenhuis en ze zeiden dat dit een menstruatie was. </p><p>Het is nu 5 1/2 week geleden en voel me zwanger, pijnlijke borsten, vermoeid. Ik dacht doe een test, meteen bij het druppelen van de urine werd de test knalpositief. </p><p>Nu had ik gelezen dat je HCg nog tot lang na de miskraam in het bloed aanwezig kan zijn. Dus waarschijnlijk niet zwanger?</p>
 
Ik heb een vroege miskraam gehad met 6 wkn, niet met curretage oid maar een maand later had ik ook een positieve test in mijn handen, niet getwijfeld maar ik wist het zeker, dit was een nieuwe zwangerschap!
Na een MK ben je extra vruchtbaar, als het echt een knaltest was, denk ik dat ik je voorzichtig kan feliciteren! 
Voor de zekerheid kan je over 3 dagen nog een test doen, als hij minder wordt dan weet je dat het toch nog van je vorige zwangerschap was...
Je kan ook de VK bellen, ik kreeg toen een vroege echo omdat ik na de MK geen menstruatie meer had gehad.
Nu inmiddels een mannetje van 9 maanden rondkruipen!
Ik hoop dat t bij jou ook zo mag gaan!
 
Ja het wisselt beetje per persoon denk ik. Bij mij bleef de test ook erg lang positief. Ik werd na 5 weken ongesteld weer en een week na mijn menstruatie teste ik nog positief. Week later niet meer. Nu zijn je hormonen ook effe flink ontregeld waardoor je die klachten kan hebben. Maar ik zou er ook weer niet van uitgaan dat het nieuwe zwangerschap is. Ik zou toch even huisarts of verloskundige bellen. Die kunnen bloedtesten doen paar dagen apart van elkaar en zien of je hcg daalt of stijgt. Eventueel echo kan misschien wat op te zien zijn maar ben bang dat het te vroeg zou zijn. ?
 
Ik heb na mijn curettage expres iedere week een zwangerschapstest gedaan zodat ik wist wanneer het hcg uit m’n lijf was en ik dus niet voor hetzelfde raadsel kwam te staan. Na 2,5 week was de test negatief en na 6 weken weer positief! Ik ben dus niet ongesteld geweest. Zelf denk ik dat je opnieuw zwanger bent als het nu een knaltest was. Ik zou de vk bellen voor een afspraak, zelf mocht ik al met 5 weken komen na de missed abortion. Met 5 weken zien ze een zwangerschapsring dus er is zeker al iets te zien. Mijn dochter is inmiddels 3 weken ?. Heel veel succes ik hoop dat het bij jou ook meteen weer raak is.
 
Ik heb 7 weken na minn miskraam pas een negatieve test gehad. Had je tussendoor al negatief getest? Ik hooo voor jou heel erg op een zwangerschap natuurlijk.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb de vk een berichtje gestuurd. Zij denkt aan een zwangerschap. Maandag bellen voor een afspraak. 
Spannend
 
Ik heb in november een miskraam gehad en had 5 weken later weer een positieve test in handen. En een knaller ook!! Ben inmiddels bijna 14 weken zwanger..
Ik duim met je mee :D :D
 
Terug
Bovenaan