HCG - onderzoek gehad + een vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zoals belooft even een berichtje van mij.

Ik ben naar het ziekenhuis geweest voor een HCG-onderzoek.
Ik had van sommige van jullie al gehoord dat het pijn deed maar...........
MEN, wat deed dat zeer !!! Ik dacht dat ik wel wat gewent was met een
vrij zware menstruatie. Nou, vergeet het maar !!! Ik heb zo'n pijn gehad dat ik mijn werk heb gebeld dat ik ziek was. Zo'n gigantisch pijn in mijn buik gehad,  felle steken en kramp  !!! Ook de volgende dag liep ik nog krom van de pijn.  Hier komt mijn vraagje : Hebben meerdere meiden dat misschien gehad of lag dit gewoon aan mij ???? Ik ben normaal niet echt een pieperd maar dit ???

Maar ook uit dit onderzoek blijkt, dat er geen enkele reden is waarom mijn man en ik geen kinderen zouden kunnen krijgen. Mijn man komt in augustus op verlof zoals jullie weten. Dan proberen we  weer om zwanger te worden. Maar mocht dat niet lukken, wat ik natuurlijk  niet hoop, dan ga ik in nov/dec voor IUI. Jullie zullen wel denken waarom zo laat maar dan is mijn man er pas weer. Begin November. Dus voorlopig geen onderzoeken meer aan mijn lijf. Ik ben ook gestopt met slikken van foliumzuur. Ik denk er wel aan dat ik 4 weken voordat mijn man thuis komt weer begin. Als mijn cyclus zo uitkomt dat ik vruchtbaar ben in de periode dat mijn man thuis is. Anders hebben we er nog niets aan. Maar we zullen zien, de toekomst  zal het uitwijzen.

Meiden, heel veel succes en plezier met zwanger worden. Ik blijf jullie nog weleens opzoeken.

Dikke knuffel van Biaggi

Hallo Biaggi,
Ach meid, nou heb jij dat HSG onderzoek, zonder steun van je vriend moeten doormaken.  Je zult je wel heel eenzaam voelen op zulke momenten, he`?
Ik heb het onderzoek  zelf nog niet gehad, maar ik heb er wel over gelezen. Het schijnt heel pijnlijk te zijn. Ook ben je na het "doorspuiten "van je eileiders verhoogd vruchtbaar.
Heb je ook al een uitslag ?

Mijn man gaat maandag voor het eerst naar de Uroloog. Ik ben heel benieuwd.
Ik verwacht dat wij ook wel terechtkomen bij iui.
Ik hoop voor je dat al je moeite straks in november beloond wordt.
Liefs Zoey

hai biaggi,

ik heb dus ook een hsg onderzoek gehad pas geleden,en ik ben het helemaal met je eens hoor,ik had ook nooit verwacht dat het zon pijn zou doen.ik ben ook echt geen kleinzerig iemand,ik heb een hele hoge pijngrens,maar tegen de pijn die ik had hij de hsg kon ik ook niet op.ik heb ook heel erg veel pijn gehda dus tijdens het onderzoek.gelukkgi zakte bij mij de pijn wel weg toen ze alles eruit haalde.maar ik heb tijdensz het onderzoek echt wel gedacht van ohhh nu ga ik gewoon out van de pijn.
en dan zeggen ze dat het niet echt pijnlijk is voor de meiden die geen blokkeringen hebben of verstoppingen,nou bij mij was het zo doorgangbaar als het maar wezen kan,dus dat geld dan al niet.
kan me ook niet voorstellen wat voor pijn de meiden moeten hebben die wel blokkeringen hebben of verstoppingen.

nou in ieder geval is het achter de rug en ik hoop dat je in aug snel zwanger wordt,dat je geen iui hoeft te doen.aan de andere kant dan wordt de natuur wel goed een stukje op weg geholpen.

ik duim in ieder geval alvast voor jullie,hoop dat de tijd snel voorbij gaat en dat het snel aug is zodat je je man weer in je armen kan sluiten.

liefs nathalie

Hey

Wat leuk dat je weer wat van je laat horen

veel liefs natasja

He Biaggi,

Nee hoor! Je bent echt niet kleinzerig!!! Ik vond de hsg ook vreselijk, doe ik nooit meer! Ik vond het niet eens lijken op hevige menstruatiekrampen, wat dat betreft ben ik wel wat gewend. Ik vond dat het net leek of ze me van binnen gigantisch aan het opblazen waren, echt erg! Ik kon die radioloog en gyn. wel wat doen. Ook de dag erna had ik nog last van buikkrampen, die leken wel op ernstige menstruatiepijnen. Ook nog wat bloedverlies gehad.

Fijn dat de uitslag goed was!! Nu snel je hubbie terug en het kan weer beginnen! Je schijnt een verhoogde zwangerschapskans te hebben na een hsg, soms zeggen ze gedurende een half jaar.

Groetjes Anne

Hoi Biaggi,

Ik ben inmiddels moeder van een dochter en heb ook de HSG gehad. Nou ik vond het vreselijk en die gynaecoloog achteraf zeggen dat ik me had aangesteld. Wat een eikelhe?
Meid succes met zwanger worden en je bent niet kleinzerig.

Terug
Bovenaan