HCG stijgt wel maar verdubbelt niet

Hoi iedereen,

Ik maak me een beetje zorgen.. vandaar deze vraag..

We zijn al 3,5 jaar bezig met behandelingen om zwanger te raken. Nu eindelijk mijn laatste iui poging positieve test!!
22 November was de iui afspraak..
Ik kon niet wachten dus had een test gedaan op 1 december deze was dus positief.

Op maandag 4 december hadden we al voorbereiding op ivf een gesprek en bloedprikken. Dit tegen mijn arts vertelt natuurlijk en die liet me ook gelijk HCG prikken. In de middag terug gebeld mijn HCG was 75, ze zei dat ik me niet druk moest maken en dit zou gewoon gaan verdubbelen.

Ik heel eigenwijs 7 december toch bij de huisarts geprikt, omdat ik wilde weten of het echt ging stijgen. Hier was de uitslag 122 van, ik heb toen gelijk het ziekenhuis opgebeld of dit goed was.

Ze zeiden dat ze het niet nodig vonden om nog een keer te prikken en dat ik me geen zorgen moest maken. En de echo moest afwachten.

Toch lees ik veel andere verhalen dat het al meer zou moeten zijn

Iemand hier bekend mee?
 
Hcg verdubbelt ongeveer elke 48-72 uur. Jouw twee waardes passen hier dus prima in. Ik ben het met je arts eens dat vaker prikken geen zin heeft. Voor nu ben je zwanger! Vaker bloedprikken gaat je geen garanties geven over het verloop van de zwangerschap.
 
Begrijpelijk dat je na zoveel jaar proberen, je heel veel zorgen maakt. Er blijft zeker de eerste 3 maanden een risico op het mislopen van de zwangerschap. Maar er is ook een grote kans dat het gewoon goed gaat.

Het enige waarin je dat zelf kan beïnvloeden, is geen rauw vlees of rauwe kaas eten. En geen vrucht afdrijvende kruiden, zoals salie eten.

En bij twijfel, liever een keer te vaak dan te weinig het ziekenhuis bellen.

Maar ook zij kunnen weinig doen, zeker nog voor de eerste echo.

Loslaten. Je aandacht richten op nuttige zaken, zoals de zolder opruimen. Zodat wanneer je in het 2e trimester aan de babykamer start, daar ruimte voor is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan