Hcg waarde bloed 5IU

<p>Hallo Meiden, </p><p>Ik heb een cyclus van 27 dagen. <br />Vandaag zit ik op dag 27, niet ongesteld geworden, pijnlijke borsten. <br />Een zwangerschap test gedaan deze gaf heel licht positief aan, vandaag ook een bloedtest laten doen. <br />Waarde HCG was 5 IU. Wie heeft dit ook gehad? <br />De huisarts vind het lastig om te zeggen of ik nou zwanger ben en blijf en of ik het niet ben of het op een miskraam afloopt, of dat het gewoon wat trager gaat bij mij,vrijdag moet ik weer bloedprikken, heeft iemand hier ervaring mee? <br />alvast heel erg bedankt voor alle reacties </p><p>Gr</p>

Hoi Beau,
Ik heb een tijdje geleden een schema gevonden (zie link) met de hoeveelheid hcg per week. Voor 4 weken zwangerschap zit je goed met hcg van 5 tot 426. Dit is dus erg breed. 
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/zwangerschapssymptomen/hcg-zwangerschapshormoon/
De hoeveelheid hcg zegt echter niks over hoe een zwangerschap verloopt. Het is echter wel belangrijk dat hcg stijgt, dus dat moet je in de gaten houden. 
Ik zou de bloedtest van vrijdag afwachten en je kan eventueel rond woensdag nog een test doen om te kijken of de streep donkerder is (let wel op, dit zegt ook niet alles!). 
Ik heb zelf met +/- 5 weken een miskraam gehad en had nog een aantal dagen duidelijke positieve testen. 
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en kan genieten van een zwangerschap!

Terug
Bovenaan