hcg waarde heel traag omhoog

<p>Goedendag..</p><p>Ik zal mijn verhaal even vertellen..</p><p>Ik heb vanaf mijn 16de de prikpil gebuikt tot ongeveer mijn 24ste.. Daarna ben ik begonnen met de pil wel voor vrouwen die borstvoeding geven omdat ik niet tegen een bepaalde stof kon.. Ik ben vorig jaar in juni 2018 gestopt met de pil.. omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben.. Ik heb al die tijd geen normale cyclus gehad..</p><p>Maandag 27-05-19 heb ik een zwangerschapstest gedaan van de kruidvat.. en bleek dat ik zwanger was.. mijn vriend en ik konden het niet geloven dus dag erna nog 1 gedaan die was ook positief..  </p><p>Maar daarna kreeg ik gelijk wel een bloeding en dat maakte me behoorlijk ongerust.. We hebben de verloskundige gebeld en wij konden Vrijdag 07-06-19 pas terecht.. Dat duurde ons echter te lang dus hebben pretecho gebeld en konden vrijdag 31-05-19 al terecht gelukkig..</p><p>De echo hebben we laten doen.. Was helaas niets te zien.. Gelukkig zat er ook niet veel bloed meer in mijn baarmoeder.. Ze rade ons aan om een clearblue zwangerschapstest te doen.. omdat het duidelijker aangeeft of je zwanger ben of niet.. De eerste test gaf 1-2 aan dat betekend dat ik dus 3 a 4 weken zwanger ben.. dus dat verklaarde voor ons best veel waarom er niets te zien was op de echo..</p><p>2 dagen erna hebben we weer een test gedaan.. die was dit keer 2-3 dat betekend 4 a 5 weken zwanger.. Dit was een goed teken omdat onze hcg waarde dus gestegen was.. om de 2 dagen hebben we z’n test gedaan tot aan onze 2de echo.. En elke keer wanneer we een test hadden gedaan stond er 4 a 5 weken..</p><p>07-06-19 zijn we naar de verloskundige gegaan voor onze 2de echo.. we verwachten er niet veel van omdat het eigenlijk nog te vroeg was.. Maar er was helemaal niks te zien.. De verloskundige heeft ons door verwezen om bloed te laten prikken om te kijken wat de hcg waarde is.. De zelfde dag hebben we de uitslag gekregen en was 310.. We moesten 3 dagen wachten om weer bloed te laten prikken.. Dan zou hij behoorlijk gestegen moeten zijn.. (in theorie, per vrouw verschillend) </p><p>11-06-19 heb ik weer een bloed test laten doen en mijn hcg waarde is 313.. de verloskundige zei dat we beter van het slechtste uit moeten gaan omdat het na zeker 3 dagen flink had moeten stijgen..</p><p>Wat wij alleen wel heel vreemd vinden.. hij is wel 3 waarde gestegen.. Terwijl als ik de miskraam heb gehad hij toch zou moeten dalen..??</p><p>Heeft iemand hier antwoord op of een soort gelijke ervaring gehad.. Wij zijn heel ongerust.. m.v.g. De onzekere zwangere vrouw..</p>

Wat ik dan vreemd vind is dat met de eerste bloedtest hcg waarde 310 was en met de 2de bloedtest 313.. en de bloeding is 2 weken geleden gebeurd.. zou het dan niet moeten zijn dat de hcg waarde naar beneden moet gaan i.p.v. omhoog..

Hij is eigenlijk zo goed als gelijk gebleven.. Niet afgenomen, maar ook niet toegenomen. Pin je niet vast op dat verschil van 3 punten. Die toename gaat normaliter idd namelijk heel snel. Omdat dat niet is gebeurd wijst het helaas eerder op dat het niet goed is gegaan.
Ik heb ooit een missed abortion gehad (miskraam die het lichaam niet doorhad), met bruinverlies en afentoe beetje rood. Dat stopte op een gegeven moment. Het bleek dat het al halfverwege week 6 was misgegaan, maar rond week 10 (vlak voor curettage) was mijn HCG nog niet echt gezakt en testte ik nog heel duidelijk positief. 
Sterkte in deze onzekere tijd! Hopelijk krijg je snel definitief antwoord.

Eefje zagen ze bij jouw op de echo ook niks..?? Ik hoop dat ik ook snel duidelijkheid heb.. Ik ga er al wel vanuit dat het niet goed is.. Maar toch blijf je stiekem hopen.. 

Terug
Bovenaan