Hcg waarden

Hey allemaal,

Vandaag een bloedtest laten doen ben nu 4w en 6 dagen.
Uitslag: 250

Bij mijn zoontje had ik een bloedtest op 5weken en 1 dag en was de uitslag 1750
Dit was in 2021

In 2022 had ik een miskraam op 6weken en 5 dagen. Was mijn HCG nog maar 16.

Dit maakt mij nu ook wel heel erg ongerust dat het nu nog zo laag is .

Moet ik mij nu zorgen maken ?
Iemand dit nog gehad ?

Je waarde betekent: zwanger! Meer niet. Ga alsjeblieft niet vergelijken met vorige zwangerschappen/miskraam. Waarom is er eigenlijk geprikt? In mijn optiek voegt dat niets toe en geeft zo te zien alleen maar onrust.

Je waarde betekent: zwanger! Meer niet. Ga alsjeblieft niet vergelijken met vorige zwangerschappen/miskraam. Waarom is er eigenlijk geprikt? In mijn optiek voegt dat niets toe en geeft zo te zien alleen maar onrust.
Weet niet hoe dit zit in Nederland maar hier in België moet je bloed laten prikken voor je eerste afspraak bij de gynaecoloog.

Onrust is er ook zonder de bloedtest. De angst om ook dit te verliezen is echter groot.

Minder zorgen dan met hcg-waarde weten want je gaat stiekem toch vergelijken. In Nederland vinden artsen en verloskundigen een positieve thuistest gelukkig voldoende.

Weet niet hoe dit zit in Nederland maar hier in België moet je bloed laten prikken voor je eerste afspraak bij de gynaecoloog.

Onrust is er ook zonder de bloedtest. De angst om ook dit te verliezen is echter groot.
Ik meem aan dat de arts de uitslag ook te zien krijgt, en contact opneemt als het niet in orde zou zijn?

Als er iets is wat echt factor 1000 kan verschillen per vrouw en zwangerschap is het hCG wel.

Check deze link ->

Normaal waarde 6 weken ligt tussen
1080 en 56.500.

Daarom zegt vergelijken tussen zwangerschappen zo weinig.

Het is enkel belangrijk dat die waarde zich iedere 48-72 uur verdubbelt. Als dat zichtbaar stagneert of weinig toeneemt is er vaak een verstoring in de groei.

Rustig aan dus. Geen conclusies trekken en probeer te vertrouwen dat het goed zit (makkelijker gezegd dan gedaan)

Dank je wel allemaal voor de reacties. Ik was ondertussen 6w 5d gisteren. Gisteren helder rode bloeding en krampen. Dus direct gebeld... gynaecoloog op vakantie ( lees afspraak 1e echo stond al gepland voor aanstaande dinsdag).
Dan de huisarts gebeld en voorschrift bloedafname gevraagd.

13/1 HCG 250
31/1 HCG 284

Terug een miskraam dus

Terug
Bovenaan