Hcg waardes

Hallo, ik was benieuwd naar andere de ervaring in de hcg waardes. Ik zou nu 5+2 zwanger zijn. Vorige week kwam ik erachter dat ik zwanger was clearblue gaf al 3+ aan terwijl ik net 2/3 dagen overtijd was. Nu heb ik gister bloedgeprikt en vandaag de uitslag gehad dat mijn hcg op 8431 zit. Nu kijk ik naar de hcg tabel en zie ik dat ik verder ben dan wat ik denk dat ik ben. Wie heeft dit ooit gehad en met hoeveel weken had je zo een waarde?

Ik heb zelf nooit hcg laten prikken, dus dat weet ik niet. Maar goed dat je dat even gedaan hebt. Met deze info kun je dus een echo laten maken bij de verloskudige, en die kan het vruchtje meten en een inschatting geven. Heb je die al gebeld? 

Sommige vrouwen maken gewoon (sneller) meer hcg aan dan anderen, dus het zou alsnog kunnen dat je geschatte termijn wel klopt. Met 5 weken is alles tussen 18 en 7340 normaal, en dat verdubbelt dan elke 2-3 dagen ongeveer. Dus 14700 is prima mogelijk bij 5+2, al zit je dan wel aan de hoge kant van wat normaal is natuurlijk. Waarschijnlijk gaf de clearblue daardoor iets te vroeg al 3+ aan terwijl het eigenlijk 2-3 weken had moeten zijn.

[quote quote=10495582]Ik heb zelf nooit hcg laten prikken, dus dat weet ik niet. Maar goed dat je dat even gedaan hebt. Met deze info kun je dus een echo laten maken bij de verloskudige, en die kan het vruchtje meten en een inschatting geven. Heb je die al gebeld? [/quote]

Ja ik dacht ik doe het even kijken wat de uitkomst zal zijn. Ja ik had de verloskundige al meteen gebeld na mijn positieve test en mocht gelijk een echo maken eerst volge de afspraak was volgende week. Dus even afwachten.

[quote quote=10495611]Sommige vrouwen maken gewoon (sneller) meer hcg aan dan anderen, dus het zou alsnog kunnen dat je geschatte termijn wel klopt. Met 5 weken is alles tussen 18 en 7340 normaal, en dat verdubbelt dan elke 2-3 dagen ongeveer. Dus 14700 is prima mogelijk bij 5+2, al zit je dan wel aan de hoge kant van wat normaal is natuurlijk. Waarschijnlijk gaf de clearblue daardoor iets te vroeg al 3+ aan terwijl het eigenlijk 2-3 weken had moeten zijn.[/quote]

Ja precies dat kan ook een reden zijn. We wachten even op de echo af.

Terug
Bovenaan