hcg-waardes

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwanger ben van mijn 2e kindje (we hebben een dochter van 1 jaar en 9 maanden) Ik ben beide keren zwanger geraakt via ICSI. Vandaag mocht ik dus bellen naar het ziekenhuis voor de bloeduitslag. Mijn HCG gehalte bleek niet zo hoog namelijk 48 (ik ben vandaag 4 weken en 2 dagen zwanger, maar het is morgen pas 2 weken terug dat ik de embryo's in mijn baarmoeder heb gekregen.) In het ziekenhuis zeiden ze dat het HCG  wel goed was voor deze duur, bij de 1 is het wat hoger dan de ander. Toen ik zwanger was van mijn dochter is de bloedtest nog 1 dag later gedaan en was ie ook maar 120 dus ook niet erg hoog. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn die ook een vrij laag hcg hadden en wat jullie ervaringen hier mee zijn, positief of negatief.

Liefs van Margreet

Bij mij zijn ze niet getest maar misschien heb je iets aan de onderstaande tabel ;

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)
    IU/L of MIU/ML
gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger
    < 5
    -

21 dagen
    0 - 5
    7 dagen

28 dagen
    3 - 426
    14 dagen

35 dagen
    18 - 7.340
    21 dagen

42 dagen
    1.080 - 56.500
    28 dagen

49 - 56 dagen
    7.650 - 229.000
    35 - 42 dagen

57 - 78 dagen
    25.700 - 288.000
    43 - 56 dagen

79 - 100 dagen
    13.300 - 253.000
    57 - 78 dagen

2de trimester
    4.060 - 65.400
    17 - 24 weken

3de trimester
    3.640 - 117.000
    25 weken - bevalling

Na bevalling
    < 5
    -

Hoi Xanthe, bedankt voor het lijstje. Ik zat vrijdag op dag 30 dus als ik het goed begrijp moet ik dan ergens tussen de 3 en de 426 zitten nou dat zat ik dus wel met mijn 48 dus dan zal het wel goed zijn! Ik vind het gewoon nu even heel eng, werd vanmorgen ook wakker met een menstruatieachtig gevoel, maar ik geloof dat ik dat de 1e 3 maanden bij mijn dochter ook wel heb gehad. Ik had niet verwacht dat ik bij mijn 2e zwangerschap weer zo onzeker zou zijn! Nou dus wel, in elk geval nogmaals bedankt voor je reactie! Reacties van anderen zijn ook nog steeds welkom trouwens!

Liefs van Margreeet

Dat menstruatie gevoel had ik ook in het begin van mijn zwangerschap , weet nog dat het mij ook onzeker maakte hoor. Zal er wel bij horen helaas....
Volgens het lijstje zat je mooi in het gemiddelde en anders kun je vragen of ze je bloed nogmaals willen testen , het moet dan behoorlijk gestegen zijn en dan zit het vaak wel goed , al geeft het natuurlijk nooit zekerheid dat je geen miskraam zou kunnen krijgen.

Groet Xanthe
37w2d

Terug
Bovenaan