he bah, heb zwangeschapsdiabetus!!

Hallo meiden,

kreeg net een telefoontje van mijn verloskundige met het nieuws dat ik zwangerschapsdiabetus heb, moet nu dinsdag naar de gyn. krijg een dieet en een apparaatje waarmee ik kan kijken hoe hoog mijn suiker is.
Ik voel me verder gelukkig heel goed en de kleine doet het ook super dus dat is een zorg minder. Het is gewoon even vervelend maar ja!! Zolang het maar goed gaat met de kleine dan ben ik blij.

Nog meer meiden hier last van Zwangerschapsdiabetus??

Groetjes Anne
Trotse mama van Levi (9april2007) en ???????(26maart2009)

Vervelend zeg! Ik heb het bij de vorige zwangerschap licht gehad en nu wordt ik extra in de gaten gehouden.
Moet je nu ook gaan prikken met insuline of dat niet? Ik hoop het niet voor je, is toch erg rottig.

groetjes Maris

Hi Anne,

wat vervelend! Bij mij waren ze er bang voor maar kreeg gelukkig goed nieuws.
Is je buik en baby ook groter dan verwacht?
Succes meid!!

Groetjes,
Janneke

hallo meiden,

nee ik hoef gelukkig nog niet met insuline te spuiten dat komt pas als het dieet niet aanslaat (en daar ga ik niet vanuit!!)

Ik ben 2 weken geleden bij de verloskundige geweest en was toen 24 wk zwanger en mijn buik lag op 25wk viel dus erg mee.

Nou ik ga het positief bekijken,nu kom ik ook niet meer zoveel aan als bij mijn 1e zwangerschap (20kg!!) ben nu bij 26 wk 7kg gegroeid en aangezien ik nu niet meer kan gaan eten wat ik wil zou ik die 20kg wel niet meer redden.

Groetjes Anne
Trotse mama van Levi (9april2007) en ????? (26maart2009)

Hoi Anne,

Ik heb ook zwsch.diabetes. Moet me ook aan dieet houden, iets wat me door de week geen moeite kost, maar dit weekend.... :-(

Was jouw bls erg hoog?? Bij mij alleen na ontbijt en avondeten te hoog, 8.2 tot 8.4. Dus vlgens mij valt het nog mee, maar t is wel te hoog natuurlijk!

Bij mij werd het steeds al erg in de gaten gehouden, moest al vanaf het begin iedere keer een dagcurve maken voor dat ik naar de gyn ging, omdat ik PCO heb (waardoor ik hormonen moest gebruiken om een eisprong te krijgen) het veel in de familie voorkomt, meerdere miskramen heb gehad, overgewicht heb en tijdens de eerste 18 weken al bloedsuikerverlagende meds heb gebruikt om weer een miskraam te voorkomen. Al met al behoorlijk wat risicofacoren.   Ik ben nu 30 weken zwanger en nu waren ze dus te hoog...

Ik hoop ook voldoende te hebben aan het dieet en geen meds weer te hoeven gebruiken.... maar als t nodig is dan zal t wel moeten. Een vroeggeboorte of een megababy is ook niet goed natuurlijk...

lfs Mickey

hoi,

Ik heb deze week een suikertest gehad in het ziekenhuis, ik kan dinsdag bellen voor de uitslag.
Ben erg benieuwd naar de uitslag.
Bij mij was m'n baby iets te groot, heb een echo gehad en hij ligt 6 dagen voor op de groei. Was niet zorgelijk zei de echoscopist. Voor de zekerheid een suikertest dus.
Moest wel alvast, en vooral met de feestdagen, rustig aan doe met suiker.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan