He Benthe

A

Anoniem

Guest
HE Benthe,

Was even nieuwsgierig hoe het met je was. Je bent echt minder online de laatste dagen. Is het bewust. Je schreef laatst al dat je zo druk bent 's avonds. Jammer hoor, want ik vind het wel gezellig om met je te kletsen.

Jij gaat ook voor je eerste kindje toch? Heb jj het aan mensen in je omgeving verteld dat jullie graag een kindje willen.   Wij wel, nou ja nu moet ik eerlijk zijn, ik heb het aan best veel mensen verteld. Eigenlijk heel stom vind ik nu, maar als mense het vroegen kon ik er gewoon niet over liegen. Ergens vind ik het ook wel lekker dat anderen het weten, nu krijg je tenminste ook niet rare opmerkingen of zo. Ze weten dat je bezig bent, dus zolang ze niets horen gaan ze er vanuit dat het nog niet gelukt is.

Ik merk dat het wel een heel moeilijk onderwerp is om over te praten. Mijn vriendinnen (allemaal 25,26) zijn er nog helemaal niet mee bezig en begrijpen niet dat ik dat wil. Mijn man en ik zijn nu dik een half jaar getrouwd en voor ons zou het alles echt compleet maken. En ik merk dat zij het moeilijk vinden om er naar te vragen. En zelf heb ik ook zoiets van: kan hun er toch moeilijk elke keer mee lastig vallen. Want jij wat is er eigenlijk te melden: nee nog steeds niet zwanger, nou dat gaat ook vervelen.

Maar goed genoeg daarover. Je schreef laatst in het andere topic dat je het zo goed vond dat ik reeel kon denken over de komende NOD. Maar dat is niet helemaal waar hoor. Het is heel dubbel dit keer. Ergens ben ik van overtuigd dat ik zwanger ben en ergens ben ik er ook van overtuigd dat ik het niet ben. Maar ik moet gewoon nog andere halve week wachten voor ik het weet. En ik kan er nu niets meer aan veranderen. Frusti weer, maar ach wat doe je er aan.

Ik weet al wel hoe ik het wil gaan doen. Mijn NOD is 12 maart, maar omdat ik steeds wel wat overtijd ben mag ik pas op 16 maart testen van mezelf. Mijn man is 16 maart jarig. Ik wil dat 's ochtends een test doen en als deze positief is hem inpakken en cadeau doen aan mijn man, nou beter verjaardagscadeau kan hij niet krijgen toch???

Ik hoop dat alles goed met je gaat, sorry voor het lange verhaal.

Liefs Carina

Ha Carina,

Ja, sorry ik ben inderdaad minder online geweest!!!
Ben de afgelopen dagen ziek geweest (griepje) en ik vorige week was het carnaval dus ben ik ook weinig online geweest. Maar...als ik een avondje thuis ben dan ben ik hier te vinden hoor hahahaha.

Pffff, voor jou wordt het echt spannend nu!!! Zenuwslopend is het hè.
Het zou wel een ontzettend leuk kadootje zijn voor je man.

Ik heb het zelf ook tegen wat mensen verteld. Twee beste vriendinnen en mijn collega weten ervan en om eerlijk te zijn zou ik het van de daken willen schreeuwen, maarja dat doe je ook weer niet hahaha. Ik heb zo'n moeite om het niet tegen mijn twee schoonzussen te vertellen!! Zij hebben al een kindje óf zijn zelf nu zwanger dus ik vind dat echt heel erg moeilijk. En ik kan zo slecht liegen!!!! Nou vragen ze er gelukkig nooit naar, misschien omdat ze het niet verwachten.  Ik ben nu 23 en niet getrouwd. Wij hebben wel al zo'n 7 jaar een relatie en wonen ook al  3 jaar samen. Onze omgeving weet in principe wel dat wij jong kinderen willen, máár ik denk ook dat ze verwachten dat wij trouwen. Maar we hebben besloten om dat dus niet te doen.

Voor jou nu dus nog 10 daagjes in spanning afwachten....
Heb jij dat ook dat je al helemaal weet hoe je het gaat vertellen enzo? Heb je nog leuke ideeen?

Lfs Benthe

He Benthe,

Wat zijn we beide ongeduldig, hi hi. Ik had het vanmiddag wel even snel gelezen op mijn werk, maar net toen ik wilde antwoorden kwam mijn collega bij me, dus ja dan houdt het op he??

Wat balen dat je een griepje hebt gehad, maar dat krijg je van dat gecarnaval, hihi.  
Echt koorts en zo?? bah zeg. Hopelijk wel tijd gehad om te klussen?!?! Hoop dat je nu weer gezonder bent.

Voor mij inderdaad nu echt spannend. Ik weet het echt niet. Heb wel een aantal 'tekens' , maar ik weet het niet. Ik wil mezelf niet te veel hoop geven, maar ik kan niet alles ontkennen. Gewoon afwachten dat is het enige wat we nu kunnen.  doen toch.

Best lekker toch dat je het aan een aantal mensen verteld hebt toch. Tenminste ik vind het wel lekker, zo heb je tenminste ook een aantal 'live' vriendinnen met wie je het erover kunt hebben. Zijn jouw vriendinnen een beetje met hetzelfde bezig, of zitten die nog in een andere levensfase. Dat is bij mij namelijk een beetje het probleem, die van mij vinden het nog echt te ver van hun bed show, zijn daar nog helemaal niet mee bezig. En daardoor heb ik niet altijd het gevoel dat zij mij niet altijd begrijpen.

Ja of  je het je schoonzussen  moet vertellen, hangt natuurlijk af van jouw relatie met die meiden. HEt nadeel van het vertellen aan hen is waarschijnlijk dat de rest van de familie het ook snel weet.  
En al die zwangeren, te frustrerend. Gister vertelde mijn zus dat zij ook gaan stoppen met voor behoedsmiddelen. Ik kon wel gillen. Niet dat ik het haar niet gun hoor, maar zit is er nog nooit mee bezig geweest en volgens mij ook echt nog helemaal niet klaar voor. Dat zegt ze zelf ook hoor, maar ze vind het een raar idee om een zwangerschap te plannen en daarom wil ze nu stoppen. Als het nu gebeurt dan gebeurt het. En aangezien zij al een tijd een ander voorbehoedsmiddel dan de pil gebruiken zou het zomaar ineens raak kunnen zijn. En geloof me dan wordt ik echt niet blij.

Weer een heel lang verhaal geworden, sorry.

Fijne avond.
Liefs Carina

Ja, erg ongeduldig!!!!

Is toch gezellig zo'n lang verhaal!!!

Sommige vriendinnen wonen nog maar net of nog niet samen, dan nog een aantal die wel samenwonen maar nog écht niet aan kinderen denken. Mijn beste vriendin heeft wel een kindje. En dan is er nog één waaraan ik twijfel. Ik denk namelijk dat zij ook is gestopt met de pil. Degene met het kindje en dan nog een andere weten dat ik ben gestopt en zij zijn ook superenthousiast. Maar.... ik ga wel liegen wanneer ik echt zwanger ben want ik wil juist hun heel erg verrassen!!

De band met mijn schoonzus(sen) is heel erg goed!! Maar dit komt vooral door een bepaald iets dat is gebeurd (maar dat vertel ik je nog wel wanneer ik een keer zwanger ben want er zijn wat mensen die ik ken die ook op het forum zitten en dan dus zeker weten dat ik ik ben hahaha). Maar ik ga het ze niet vertellen hoor....

Weet je wat, ik vind het zo ontzettend moeilijk om het niet aan mijn moeder te vertellen. Zij heeft écht geen idee!!!

xx

Hoi hoi,

Sorry, even wat verjaardagen gehad, dus daarom lang niet gereageerd.

Even kijken wat had je allemaal geschreven. In jouw vriendengroep dus ook nog niet de meeste die hier mee bezig zijn. Maar goed dat jij denkt dat ze er nog niet mee bezig zijn, zegt natuurlijk niets...hihi, ze weten het van jou toch ook niet en zoals je al eerder schreef zijn er ook genoeg die het van jullie nog lang niet verwachten. Dus het zou zomaar kunnen toch.

Tuurlijk reageren anderen enthousiast, het is toch iets heel moois en belangrijks!

Wat betreft het schoonzussen verhaal, maak je me wel heel nieuwsgierig, maar heel logisch dat je het dan niet wilt vertellen, want je wilt jezelf niet direct prijs geven. Zelf had ik eerst niet helemaal door dat mijn naam in beeld zou komen bij het plaatsen van een bericht. En daardoor blijft er weinig anonimiteit meer over. Maar ik kan het nie tmeer veranderen.

NOu ja fijne avond maar weer.

Liefs Carina

Hahaha, nee veel anonimiteit blijft er niet over.
Maar.... ik wil je best het verhaal vertellen alleen kan dat niet op dit forum.

Gr. Benthe

Terug
Bovenaan