he hallo even een vraagje

het is hier vast al eerder gevraagt.
Maar hoeveel flesvoeding geven jullie aan de kleintjes?
Milan is 15 week en krijgt 5 keer 180 cc met 6 schepjes, ik hoor om mij heen dat ze dat erg veel vinden .
Maar hij drinkt ze zowat allemaal leeg.
En hoe doen jullie dat om de laatste voeding weg te laten ??

Groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

Quinn kreek op die leeftijd dezelfde hoeveelheid voeding hoor! En nu nog steeds (5mnd en 1week).....
Op het bureau zouden ze graag zien dat ik de laatste fles van 22.00uur ga afbouwen. Als hij om die tijd zelfs niet zelf wakker werd, moest ik hem voortaan gewoon laten liggen. Maar hij wordt nog netjes wakker, dus krijgt hij van mij lekker een fles. Als advies kreeg ik mee dat ik voortaan steeds wat minder in die fles moet doen en zo heel rustig gaan afbouwen. Daar ben ik nog niet mee begonnen. Alle flessen gaan hier nog schoon leeg, dus hij zal het wel nodig hebben toch?! Als hij meer bijvoeding krijgt, wil ik die fles langzaamaan weg gaan laten.

Groetjes Wendy

hoi

Danny is morgen 15 weken en die krijgt dan wel bv maar wel uit de fles.
Ik bied hem 6 x per dag 180 cc aan maar dat gaat niet altijd leeg.
Hij komt gemiddeld aan zo'n 750 tot 1000 cc per dag.
750 is echt wel het minimum hoor. Ik vind hem niet zo'n geweldige drinker, ik zou zelf graag zien dat hij wat meer nam. als je via de tabel van het cb voor fleskindjes zou kijken   (150cc per kilo gewicht) zou hij 975 per dag mogen/moeten drinken.

groetjes irene

ik lees mijn reactie nog even na en jouw vraag. Bij mij is 180 natuurlijk echt 180 bij jou komt die poeder er nog bij dan wordt het? 210 ofzo?
danny krijgt altijd als wij naar bed gaan nog een fles. dus rond 11 uur zeg maar.
die houd ik er nog lekker lang in denk ik.hij slaapt dan tot 7 uur 's ochtends.

groetjes irene

Marieke kreeg ook zoiets toen ze zo oud was hoor. Die laatste fles ging er vanzelf af. Ze kon steeds moielijker wakker worden. En ze luet steeds meer tijd tussen de andere flessen. Dus kwamen we vanzelf op 4 flessen toen ze een week of 15/16 was. Toen zijn we wel 4 flessen van 230 gaan geven (210 water   + 7 schepjes).

groetjes,
Sabine

hoi

5 x 180 is heel normaal hoor op die leeftijd, ik weet niet wat je kindje weegt   maar je moet ongeveer 150 cc per kg lichaamsgewicht rekenen en als hij hongerig is 175 cc per kg

dat dronk boas ook.als je zoontje het opdrinkt zal hij het wel nodig hebben.ik ben de laatste voeding weg gaan laten toen boas de klok rond sliep en om de 4 uur kwam.dat werden automatisch 4 flessen.ik ben ze toen wel voller gaan doen,210-7.nu is het alweer een tijdje 4 keer 180,omdat hij gewoonweg niet meer hoeft.

Hoi,

Christian kreeg vanaf 14 weken ook diezelfde hoeveelheid, hoor! Ik weet niet wie dit dan veel zou vinden... (5 x 180 cc+ 6 schepjes).
Hij zit nog steeds op deze hoeveelheden en wij hebben dus nog steeds een late fles (rond 21:00-21:30 uur). Heb nog niet echt het idee dat hij er aan toe is om naar 4 flessen te gaan, vooral niet op dagen dat hij KDV gaat (moet hij voor 7:00 uur eten of hij nu wakker is of niet). Dus ik laat het lekker zo. Dus waarom ze daar in jouw omgeving moeilijk over doen, ik heb geen idee!
Ik denk dat we vanzelf over kunnen naar 4 flessen als groente/fruit hapje begint en goed gaat. Maar dat is nog een maandje wachten...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)

Terug
Bovenaan