He Ilja

A

Anoniem

Guest
Zou jij niet ook zo ongeveer in het vliegtuig moeten zitten, op weg naar Nederland? Ik zal me wel vergissen, maar ik dacht dat jij wellicht hier zou zijn met de grote forumdag?

Groetjes
Susan

Tja....dat dacht ik ook.
Paspoort voor Max laat enorm op zich wachten. Er was hier een nieuwe regel ingevoerd waardoor mensen ineens een paspoort nodig hadden voor Canada, Puerto Rico, Mexico etc. Eerst hoefde dat niet, dus er was een enorme run voor paspoorten, en uiteraard konden ze de aanvraag absoluut niet bijbenen. Dus....ik ben volkomen afhankelijk van hoe snel iemand ergens een stempel op kan zetten om max z'n paspoortaanvraag goed te keuren. En mijn ervaring hier met burocratische instellingen is niet al te best (heb eens een hevige woordenwisseling moeten hebben met een mevrouw bij de sociale dienst omdat ik het sofi nummer van een overleden meneer toegewezen had gekregen...en ik sta daar dus voor het loket, levend en GEEN meneer te wezen, maar dat geloofde ze niet hahaha) anyway, geduld is een schone zaak.

Maar zoals het er nu uitziet moet ik deze dag dus missen....en ik vind het zo jammer!!!! Had er echt naar uitgekeken. Maar ik kom zowiezo naar Nederland, dus dan doe in tegen die tijd wel een verzoekje om een soort van mini forum dagje in Utrecht ofzo.

Ajuus, ilja

Wat een gedoe zeg!! Maar mijn nieuwsgieirgheid is weer bevredigd haha.... Leuk om je te zien als je er bent met Max! Utrecht ligt hier zo ongeveer naast de deur, dus dat gaat vast wel lukken tegen die tijd......

Succes met het woud aan bureaucratsie (zo kwam ik voor het eerst de VS binnen, op JFK: een stadiongroot billboard over hoe hoog het personeel daar klantvriendelijkheid in het vaandel heeft......... Ben nog nooit zó idioot behandeld: op de lijn blijven staan, niet te dicht bij de beamte komen, vingertop laten scannen, paspoort uit je handen gegrist en dat alles zonder woorden........ Probeer ik het ijs te breken door eens een glimlachje te proberen: FOUT, wat een vernietigende blik!!! Waar ik maar mee wil aangeven dat ik me íets kan voorstellen bij het beeld dat je daadwerkelijk iemand moet uitleggen dat je géén dode meneer bent: want dat staat nou eenmaal op het formulier)

Anyway, hopelijk kom je binnenkort een keertje deze kant op dus....

Groetjes
Susan

ok, veel te nieuwsgierig of je nu wel of niet komt lees ik dit bericht ook.... grrrr .
Maar is het niet een idee naar de ambassade te gaan voor een Nederlands paspoort voor Max????? Or is dat not done? Het lijkt me leuk jullie te zien op de grote forumdag (en anders regelen we gewoon een nieuwe forumdag...).

Stomme papiermeneren- en mevrouwen!!

Wel leuk als je een forumdagje rondom jullie gaat organiseren, Utrecht is voor mij prima te doen!

Hoop dat die kl*%#^@te-ambtenaar een beetje opschiet met Max z'n paspoort!!

Wel leuk als je een forumdag rond jullie beidjes gaat organiseren, Utrecht is voor mij prima te doen!

Liefs Jenneke mv Ivar

Hey toulouse,

Het plan is om Max beide paspoorten te geven. Maar helaas is het niet alleen een kwestie van ff naar de ambassade. Je moet hier dan eerst een appostille halen (god knows what the fuck that is) die moet je dan weer ergens anders laten tekenen, dan ermee naar de notaris. En je kan maar naar een bepaalde fotograaf die door de ambassade is goedgekeurd...blahdieblahblah. Ben nu aan het uitvinden of ik niet met Max met z'n amerikaanse paspoort naar Nederland kan, en dan daar een Nederlands paspoort aanvragen. Nah we zien het wel. Maar hoe dan ook red ik dat niet binnen 8 dagen :-(
Dus...iedereen die er zin in heeft....zodra ik daar ben ontmoet ik jullie graag maar denk niet dat dat de 28e zal zijn

Ajuus Ilja

Terug
Bovenaan