He meiden, wisten jullie dit...

A

Anoniem

Guest
Van de week me rot geschrokken. Vrijdag kwam Jennifer terug van het kdv met allemaal vlekjes op haar nek, rug en buik....
Ze zeiden van het kdv dat het waarschijnlijk warmtevlekjes waren. Vriend had haar opgehaald en dus niet verder gevraagd...
Maar goed ik had een meidenavond en kwam zo rond 12 uur thuis, deed de achterdeur open en het eerste wat ik hoor is Jennifer die keihard huilt!! Ik er meteen heen (vriend lag zo genaamd te slapen..) til haar uit haar bed en het huilen was over. Haar weer terug in bed gelegd, over haar koppie geaaid en zachtjes weggelopen..maar dat pikte ze niet.
Dit ging door tot half drie s'nachts en om half 6 begon het weer.
's ochtends Jennifer goed bekeken. De vlekjes zijn roder geworden en nu om haar ogen was het ook behoorlijk rood geworden. Vriend zou de rest van het weekend weg zijn (van zaterdagochtend tot zondagavond), dus ja hier moest ik wel wat mee..
Huisartsenpost gebeld, werd echt vriendelijk geholpen aan de telefoon... Uiteindelijk gaf ze me zelf de keuze om langs te komen..Dus ja meteen een afspraak gemaakt. Daar aangekomen werd ik meteen geholpen.

Nu komt ie:Op 8 September heeft Jennifer haar 14 mnd prik gehad (BMR). En daar schijnt het toch mee te maken hebben. Ik zei tegen de arts, dat ik nog nooit gehoord had dat kinderen daar dus ook uitslag van kunnen krijgen. Ja dat ze na 10 dgn ofzo ziek kunnen worden daar was ik wel van op de hoogte (had het zelfs in de agenda gezet)..maar uitslag!!!
Iedereen in mijn omgeving wisten dat ook niet.

Dus.. Jullie zijn nu dan gewaarschuwd. Maar ga dit nog wel ff aankaarten bij het consultatiebureau, want daar hebben ze ook niets gezegd.

Die nacht (zaterdag) Jennifer een zetpil gegeven en ze heeft heerlijk geslapen van half 8 tot  7 uur!!! Geweldig, want zo kon ik ook ff wat uurtjes pakken.. Goede zet die zetpil, tenminste dat dacht ik want ik ging haar luier verschonen en wat zat daar in.. ja hoor de zetpil!! hahaha.... ze dacht die poep ik mooi weer uit.hihi..

Nou toch weer een lang verhaal geworden. Jennifer is nog een klein beetje hangerig maar ook weer lekker vrolijk en ze heeft ook nog die vlekjes maar het wordt al minder!!

Zo dat ben ik ook weer ff kwijt, zijn er nog meer kindjes zo ziek geworden van die prik?
gr. Ilone

hoi,

ja ik wist het wel meryem heeft haar beruchte prik al in juni gehad vlak voor de vakantie, en zij kreeg ook allemaal van   die pukkeltjes ik dacht wat is dit nu, natuurlijk ha en cb gebelt en die zeiden sommige kinderen hebben gewoon een extreme reactie op die prikken, en helaas heeft mijn jongste dit dus, mijn twee oudste hadden dit niet terwijl zij das nu tien en 15 jr geleden in  die tijd deze prikken nog veel argresiever waren. helaas kreeg ze na tien dagen pas de echte reactie en is ze echt doodziek geweest echt drie volle dagen, koorts zweten, diaree etcetc, en ik hing natuurlijk weer aan de telefoon, maar dit is de eigenlijke reactie van deze bmr prik dus er komt nog meer, en net toen ik dacht we zijn die tien dagen voorbij toen   (dat is zeg maar de laatste dag dat je een eventuele reactie   kan verwachten), werd ze dus ziek,  en behalve zetpilletje en veel laten drinken kun je eigenlijk niets meeer doen dan lekker knuffelen met je kleintje.

gr bianca, en sterkte

Hoi!

Toevallig kom ik net terug van het cb en heeft Luuk zijn  14mnd spuiten gehad.
Mij is wel duidelijk verteld dat hij van 1 spuit na ong 10 dagen last kan krijgen van koorts,hangerigheid en vlekken.
En van de andere spuit kan hij na 4 uurtjes last krijgen,maar minder waarschijnlijk.

Gelukkig weet je nu waar t vandaan komt,maar leuk is het natuurlijk niet!!

Ik hoop dat het allemaal wel mee zal vallen,maar je hoort verschillende verhalen...bereid me dan maar op t ergste voor.

Liefs,Sindy

Hoi Sindy,

Fijn ieder geval te horen dat ze bij het CB wel vertellen van die vlekjes.

Ik zat namenlijk in het Kinderboek te kijken en gordelroos kwam daar wel erg dichtbij. Heb zelf ook van alles (dikke keel, aften in mijn mond, koortlip) dus ik dacht natuurlijk gelijk het ergste....
Zet het maar in je agenda over 10 dgn... vond ik wel makkelijk!! Hoop natuurlijk dat jouw kleintje nergens last van krijgt!

gr. Ilone

Ik wist het niet van die vlekjes...wel de rest van het verhaal na tien dagen koorts enz. Dus dank je wel voor de tip! Wij moeten 27-10 voor zijn 14 maanden check en dan krijgt hij ook zijn inentingen.

Groetjes, Marije

Hoi,

Alice heeft ze 2 week geleden gehad en hier krijg ik er altijd een folder van mee. Daarin staat dat ze vanaf 5 tot 14 dagen na de prik er last van kunnen krijgen. Onder andere dus vlekjes. Ook kan de keel iets opgezet lijken. We zitten nu op dag 13 en nog geen vlekjes ofzo gezien. Ze wordt wel soms krijsend wakker savonds maar gisteravond kwam ik erachter dat er een kies door is!

Groetjes Alberdien

hoi hoi

Mart is op 15-9 geprikt op BMR hier bij hebben ze mij ook verteld dat hij hangerig, moe, en uitslag kon krijgen na een paar dagen.
nu heeft ie er gelukkig nog niet zoveel last van (dag 8) hij is alleen een beetje moe enz, maar dat kan ook komen omdat ie nog meer tandjes door krijgt...gggrrr :S
aankomend weekend hebben we hier feest, hij gaat dan logeren, hoop niet dat mijn oom en tante er dan last mee krijgen hihi..

groetjes Simone

mv Mart en ?

Hoi,
Ook hier vorige week de bmr prik gehad..
Er werd gewaarschuwd voor ziekteverschijnselen..van 5 tot 12 dagen erna..
En de evt uitslag is afkomstig van de m...uit de prik..een soort mazzelen uitslag dus.
Komt niet vaak voor aldus de arts bij ons cb..
Lieve heeft het weekend ook slechte nachten gehad, er zijn tanden op komst, dus ik weet niet waar het van kwam..
Onze oudste twee kids waren ook vanaf dag 8 ziek van de bmr...dus ik wacht het af..
Succes allemaal..Gr Rina

Terug
Bovenaan