HEB 3 CM ontsluiting is dat erg damens???

A

Anoniem

Guest
hoi damens
advies vraagje
heb heel het weekend hefftige voor weeen gehad rug en buik
maandag tijdens het vrijen ging het super makkelijk en dat gebeurd zelde
me man is best groot geschapen dus heb vaak pijn in het beging
nou heb ik dus zelf gevoelt van binnen en kan dus met 2 vingers na binnen
met gemak ,,ik denk dat die hefftige voorweeen er dus voor gezorgt hebben dat ik dus 3 of 4 cm ontsluiting heb
het is nu woensdag en kan nog steeds heel soepel naar binnen
terwijl hier voor dat heel moeilijk ging zeker met ob's en vrijen met mij man
ik moet maandag naar de verloskundige dus laat het gelijk na kijken
zijn hier mensen die dit ook hebben en is het erg als je met ontsluiting loopt
ben zaterdag 33 weekjes
doen ze hier veder nog iets aan groetjes danielle 2e kindje

hoi

Het kan ook gewoon zijn dat je baarmoederhals aan het weken is hoor ik had dat met de 38 weken al,zou er maar niet vanuit gaan dat je al ontsluiting heb is denk ik nog niet goed hoor zo vroeg,ik wil niet negatief doen hoor maar je kan beter even vk afwachten denk ik .toch heel veel succes verder gewenst groetjes wendy

Hoi,

Ik vraag me af hoe je voelt of je ontsluiting hebt, mij is het nooit gelukt met een dikke buik. Het enige dat ik haalde, met heel veel moeite,  was het puntje van mijn baarmoedermond. Ontsluiting moet je nog een cm of 2 hoger voelen. Eerst verweekt namelijk je baarmoedermond waarna het geheel  open gaat staan.

Kan het niet zo zijn dat je gewoon aan het verweken bent of wat meer vaginaal slijm produceert in aanloop naar de bevalling? Dan komt je man makkelijker naar binnen toe.  Je vagina  wordt op zich niet wijder van ontsluiting.

Vraag het maar aan de VK aanstaande maandag. Overigens houden veel vrouwen een klein stukje ontsluiting over nadat ze hun eerste kind hebben gekregen. Dit is normaal, het wordt nooit meer zo stug/elastisch als de eerste keer. Maar dat is niet erg, je kind kan er niet uitvallen en zit veilig verpakt in de vliezen.

Succes,
Ingeborg

ik ga het maar afwachten
het zal hui niet erg zijn maar was wel benieuwt
vind wel fijn als tie kleine wat iedere komt dan 40 weken
maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan
bedankt voor julie advies
daantje

Hoi!

Ik denk ook niet dat je zelf de ontsluiting kunt voelen hoor! Het heeft ook niks met tampons en groot geschapen mannen te maken. Die komen namelijk niet zover. De verloskundige zal je waarschijnlijk ook nog niet inwendig gaan onderzoeken omdat je nog niet de 40 weken nadert. Hoe vaker ze inwendig onderzoeken, hoe groter de kans op infecties.

Oh, en misschien bemoei ik me ergens mee wat me helemaal niet aangaat. Dan sorry daarvoor. Maar ik heb je stukje gelezen op het verlies-en-verdriet-forum. Ik snap niet dat je na zoiets nog met je man/vriend kunt vrijen. Maar dat is mijn mening. Ik hoop dat je er anders toch van genoten hebt en dat hij je er niet min-of-meer toe gedwongen heeft of dat jij maar met hem vrijt omdat jij je schuldig voelt omdat hij zogenaamd niet aan zijn trekken komt. Nogmaals excuses als mijn mening niet gewenst wordt hierover.

Nog een fijne zwangerschap gewenst en ik hoop voor dat je kindje wat eerder komt. Want erop wachten dat is echt niet leuk. (mijn beide meiden waren 13 en 14 dagen te laat)

Groetjes,

Ingrid

Terug
Bovenaan