Heb ergens gelezen dat bloedend tandvlees kan leiden tot vroeggeboorte!?!

A

Anoniem

Guest
Ja zoals jullie kunnen zien heb ik dat dus gelezen op een of andere site...
Weet iemand of dit dan echt wel klopt?
Vind dit echt raar dat je daardoor kans hebt op vroeggeboorte hoor,allé het zou natuurlijk wel kunnen he...
Heb dit nu zelf ook wel sinds ik zwanger ben dat men tandvlees altijd bloed bij het poetsen...
Ben echt eens benieuwd naar jullie reacties...
Liefs orchideke

30weken en 5 dagen

Hallo!

Als ik jouw was zal ik he helemaal niet druk gaan maken hoor!
Lijkt me heel stug!
En je moet ook niet alles op internet geloven hoor!
Anders vraag je het gewoon even aa je verloskundige/gyneacoloog!
Succes en geniet van de laatste loodjes!

liefs Hendriette(mama van Dylan 25-09-2005!

Hey Orchideke,

Ik heb VEEL last van bloedend tandvlees gehad en mijn Rik is 9 dagen TE LAAT geboren! Dus wederom een bakerpraatje!

Laat het lekker op je afkomen en geniet van je kindje de laatste weken/dagen in je buik!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

hai,
Bij mijn weten is bloedend tandvlees gewoon een van de vele zwangerschapskwalen.
Nog nooit gehoord dat dat iets met vroeggeboorte te maken heeft.
Vroeger zeiden ze altijd dat elke geboorte de vrouw een kies kost, door de openstaande bloedvaten maken bacterien meer kans. Is dus een heel bekend verschijnsel.
ik zou me dan ook geen zorgen maken, hoogstens hebben we een gaatje meer in ons gebit na de bevalling!
Groetjes Soela

bakkerpraatje!!!!!

door de zwangerschap veranderd er iets in je mond. wat het precies is weet ik niet meer maar mijn tandarts kon aan mijn tandvlees zien dat ik zwanger was hahaha.
het zag er volgens hem dramatisch uit en was dus achteraf blij dat het daardoor kwam. als je echt zeker antw wil bel je tandarts ze weten er alles van

Hey allemaal,

Bedankt voor de reacties,je ik weet het ik geloof nogal snel iets he :)
Maar heb de laatste week altijd dromen en zo dat ik veel eerder zal bevallen en dan lees je zoiets en jaja de paniek was er weer he :)
Morgen moet ik naar de gyn en hopelijk is alles deze keer weer in orde he...
Liefs orchideke

Het is niet zozeer het bloedend tandvlees op zich, maar meer de ernstigere vormen van tandvleesproblemen, wat vaak bloedend tandvlees tot gevolg heeft.   Ik doe op het moment mee aan een onderzoek onder zwangere vrouwen naar de link van tandvlees aandoeningen en vroeg geboorten. Ze vermoeden dus wel degelijk een verband, maar het is nog niet wetenschappelijk onderbouwd.. Ik had trouwens ook tijdens mijn eerste zwangerschap tandvleesproblemen en mijn zoontje is keurig met 39 weken geboren. Dus het is niet per defintie zo. Wel is het gewoon heel belangrijk onder goede tandarts controles te staan tijdens je zwangerschap!

Terug
Bovenaan