Heb helaas toch milde zwangerschapsvergiftiging. Ben bang...

Hi allemaal,

Ik kamp al een week of 4/5 met te hoge bloeddruk en wat lichte klachten en ben sinds afgelopen dinsdag voor de tweede keer opgenomen ter observatie. Ik ben nu 31+4, bloedwaardes zijn nog goed, eiwit in urine iets te hoog en dus lichte klachten. Nu weet ik dat ze niks kunnen voorspellen over het verloop en dat ik zo goed als zeker tot einde zwangerschap moet blijven. Ons zoontje lag een week geleden nog op schema qua groei. Was ruim 1,5kg. Maar omdat hij een ernstige hartafwijking heeft is ons altijd op het hart gedrukt dat we week 36 moeten halen ivm geboortegewicht van ca. 3kg. Ik ben nu natuurlijk zo bang dat ze hem eerder moeten gaan halen en dat ie dan nog te klein is. Ben eigenlijk op zoek naar steun en misschien wat positieve ervaringsverhalen van anderen die de geboorte nog weken konden uitstellen. Bedankt!

Jee, heb hier geen ervaring mee. Maar klinkt allemaal we spannend. Kan mij helemaal voorstellen dat je bang bent.
Bespreek je angsten goed met je arts en veel duimen!

x yvonne

poe wat spannend.. kan me voorstellen dat je hier niet echt gelukkig van word zeker niet met dat hartje.
ik heb er ook geen ervaring mee. bij mij komen ze meestal met 42 weken dus ...

hoi hoi

je wou even opgevrolijkt worden?
mijn beste vriendin is met 32 weken via een spoedkeizersnede bevallen
de kleine was 1320gram en haar beentjes als je wijsvinger en haar armpjes als je pink. En dan heb ik het over slanke damesvingers

Daarna heeft deze kleine dame sondevoeding gehad en ze kon al wel zelf ademhalen!
helaas 2x over een ernstige darminfectie en totaal 26cm darm weggehaald, ze was zelf amper 37cm lang. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en was de maand later zwanger, wat een indruk heeft dat op mij gemaakt.

Na 3 maanden ic groningen en niet weten of je je kan en mag hechten aan je kindje, of je kindje het uberhaupt overleefd ging het beter. Ze mocht naar huis.

Nu is deze dame na al die horror ruim 2,5 jaar en een vrolijke rondrennende en pratende peuter!
Gisteren is ze zelfs voor het eerst naar de dokter geweest zonder angst.

Zij komt er wel, hoe bagger de start ook is!!!
Dus zorg dat je nu fulltime plat ligt, goed eet en meer kan je niet doen. MAar onthoud wel dat deze kleintjes sterker zijn dan jij denkt! Zeker als deze 2 kilo is stijgen zijn kansen zoveel sneller!! En mocht hij de 3 kilo halen dan is dat super
mijn meisje was maar 3340 gram en gewoon volgroeid gezond.

Sterkte en ik hoop dat je hier wat aan hebt

Terug
Bovenaan