Heb het even helemaal gehad....

Hallo allemaal,

Sorry hoor, ik moet even stoom afblazen heb het even helemaal gehad...Hopelijk begrijpen jullie me wel??
Ik ben nu ong. 11 weken zwanger, donderdag weten we het precies want dan hebben we de tweede echo. Vorige echo is 5 weken geleden, toen was ik volgens de gyn 6 a 7 weken zwanger.
We hebben toen het hartje al wel zien kloppen, maar ik begin nu zo onzeker te worden. Heb al vanaf het begin ontzettend last van vermoeidheid en hevige misselijkheid. Vooral tegen de avond is het niet meer te harden, ik heb nu wel tabletjes van de arts gekregen en die helpen iets, maar nog steeds continue misselijk...
Maar ik heb ook regelmatig rare krampen in mijn buik en daar maak ik me zorgen om. Mijn vriend zegt dat ik me geen zorgen moet maken maar hij heeft makkelijk praten, hij voelt zich niet zo!
Daar komt bij dat een vriendin ook zwanger is en vandaag de 20 weken echo heeft gehad en te horen heeft gekregen dat ze waarschijnlijk een jongetje gaat krijgen...en nu komt het; daar is ze teleurgesteld om! Een gezond kindje in haar buik dat ze heeft mogen zien met alles erop en eraan en ze is nu chagerijnig omdat ze een meisje wilde!!Dat vind ik geen normale reactie hoor.
Maar goed, alles bij elkaar zorgt er gewoon voor dat ik vandaag een behoorlijk rothumeur heb en het liefst een potje zou willen janken. Ik kan niet wachten tot ik donderdag ons kleintje zie bewegen en weet dat het allemaal goed zit daar binnen...Herkennen jullie dit gevoel?

xxx Kirsten
 
Ik herken het wel een beetje. Het liefst zou ik elke dag een bevestiging willen hebben dat alles goed gaat met de baby, maar helaas, dat is onmogelijk.

Ik heb bijna nergens last van en dat maakt me ook onzeker. Maar heb van het begin af aan nergens last van gehad, ja, vermoeidheid enzo, maar gelukkig al twee goede echo's gehad. Heb nu continue hoofdpijn en daar word ik wel een beetje chagrijnig van (en natuurlijk ook door het klote weer buiten).

Donderdag moeten wij ook naar de gyn voor de combinatietest en intake bij de gyn, dus ik wou dat het al donderdag was.

Succes met je humeur en je gezondheid.
En die vriendin is een beetje ondankbaar, iedereen heeft misschien een stille voorkeur, maar als het niet wordt wat je hoopt, dan mag je misschien een heel klein beetje teleurgesteld zijn, maar dit moet je dan niet ventileren naar anderen.
 
@ vladdrac

Bedankt voor je berichtje.
Ik hoop dat jouw hoofdpijn ook snel over is en je donderdag een goede echo en test hebt. Wat je zegt het weer werkt idd ook niet mee! Gelukkig kan ik nog wel relativeren en ben ik natuurlijk superblij dat ik zwanger ben omdat dat ook nog steeds een wondertje is!!

xxx Kirsten

 
Hi Kirsten,

Ik herken het ook een beetje. Vooral een week geleden voelde ik mij continu down en verdrietig en had ik enorme krampen (kwam volgens mij ook door het overgeven de hele tijd). Ik heb toen ook met een vriendin over gehad en zij herkende dat ook van haar zwangerschap. Zo tegenstrijdig omdat je juist blij moet voelen...

succes en hopelijk voel je je na donderdag iets beter!
 
Helemaal normaal! Meid, je bent pas gerust als je weet en ziet of hoort dat alles goed is!!

Rustig aan!

Ik heb sinds vandaag ook een buikpijngevoel................geen menstruatiepijn maar een beetje zeurpijn.....................

ik ben er ook bang door maar ik verlies niks dus het zit er sowieso nog!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
De angst is sowieso herkenbaar. Jammer genoeg kun je geen kijkje nemen in je buik om te zien wat daar allemaal gebeurt. Hopelijk kan de gyn je donderdag geruststellen en kun je dan echt gaan genieten.
En wat betreft je vriendin: een zwangerschap is en blijft een wonder en veel vrouwen zullen jaloers zijn op haar. Ik snap wel dat je misschien stiekem een voorkeur hebt voor een jongen of een meisje, maar ik heb er zelf veel moeite mee als mensen dit ook openlijk laten merken. Ikzelf zou er misschien iets van zeggen om te laten weten dat je mensen heel erg kunt kwetsen met zulke opmerkingen.

Alvast heel veel succes voor donderdag en tot die tijd, rustig aan!
 
He meis, snap het helemaal, moet nog tot 11 augustus wachten, voor de 3e echo. liefst wil je iedere dag gluren. En wat je vriendin betreft, moet denk ik aan het idee wennen, ook al is het nu even niet leuk. En wat de reacties betreft, ach ja die stomme hormonen.

Dikke kus, je naamgenoot! Kirsten
 
Terug
Bovenaan