Ik ben zelf 24 jaar met mijn uitreken datum zal ik 25 zijn als ik ga bevallen. Ik heb altijd wel een kind gewild als ik er klaar voor was. Heb 1 kindje verloren wat later alleen maar beter was geweest, maar heb daar veel last en pijn van gehad. Ik was helemaal van de kaart toen ik de uitslag van de test zag heb ook echt gedacht van:"wat moet ik hiermee" of "is dit wel van mij". 2 spoedecho's heb ik gehad en kon niet realiseren, dat het echt van mij was en in mij zat. Op heftige krampen na heb ik tot 3 maanden nergens last van gehad. Ineens ook kotsmisselijk, duizelig geen trek meer in eten en zo ongelofelijk moe. Ik werk in een winkel van half 10 tot half 7 en liep er soms echt bij als een spook hoe ik me ook voelde. Stukje bij beetje heb ik me er wel bij neer gelegd, dat ik moeder word. Niemand weet ook dat ik mij zo voelde alleen thuis. Iedereen was blij om me heen, alleen ik niet wat ik wel ben geworden stukje bij beetje... begrijp me niet verkeerd. Ik heb het vroeger heel moeilijk gehad en altijd gedacht:"dalijk ga ik net zoals mijn moeder word of als ik ook een alleenstaande ouder word of als ik mijn kind ook ga slaan of alles belangrijker vind dan mijn kind". Ik wilde graag een meisje en was ook teleurgesteld, dat ik een jongetje kreeg .Ik had ook alleen een meisjesnaam, maar goed dat is ook wel goed gekomen. Ik heb een collega, die geen kinderen kan krijgen, die het niet kan begrijpen waarom ik bang ben dat mijn kindje dalijk allergisch is voor mijn hondjes, dat ik ze dalijk weg moet doen. Ze zei, dat ik niet wist wat ik zei, daarbuiten kwam ook nog, dat ze vond dat ik dan maar een keuze moest maken in het begin van mijn zwangerschap als ik voor mijn honden koos en dat ik niet enthousiast genoeg was over mijn zwangerschap, terwijl ik zoveel pijn heb in mijn buik elke dag letterlijk 24 uur per dag door het geschop van mijn kleine knul. Ze kon niet begrijpen van mijn teleurstelling van het geslacht. Ik moest van mijn kind houden en niet zo min over mijn kind denken, want mijn kind heeft niet om het leven gevraagd. Ik zei daarop, dat ik ook niet ervoor gekozen had voor mijn zwangerschap. Ik schrok zo van mijn reactie en meende het ook helemaal niet, maar zei het om haar pijn te doen, omdat ik vond, dat ik totaal ergens op aangevallen werd waar ik niks om kan doen. Ik vind dat je niet iemand moet aanvallen om gevoelens als je niet weet wat iemand heeft meegemaakt en daar ben ik ook nog steeds boos om. 14 november ben ik met heftige bloedingen en weeen opgenomen in het ziekenhuis(met 24 weken) heb een week opgenomen gelegen. Ik heb veel pijn gehad, veel slapeloze nachten, echo's, weeenremmers, longrijpprikken en ontsluiting ben ook echt sinds die tijd van de op mijn manier roze wolk getrapt en wil ook echt niet meer zwanger zijn ik vind het nu een totale last. Sta onder controle in het ziekenhuis, mag niet werken, moet alleen bedrust en een beetje naar het toilet lopen. Zelf nu zijn mensen alleen nog maar bezig met mijn zwangerschap met mijn kind maar ze zien volgens mij niet, dat ik een beetje depressief zit te zijn hier. Nou niks enthousiasme!!!!!!! Ik weet niet wat jullie er van vinden. Ik ben alleen maar even opgelucht dat ik mijn verhaal kwijt kon.