heb het zo gehad met het cb!!!!

Hoi,hoi,

Moet even m'n frustraties van me af schrijven.

We zijn met Yari naar de oogarts geweest omdat ik het vermoeden had dat hij zou loensen (of loenzen??) En mijn vermoeden was juist. Het kan ook haast niet anders want zijn papa en mama hebben het ook allebei gedaan en het schijnt erfelijk te kunnen zijn. Vind het ook niet het grootste probleem hoor er is wat aan te doen. Nu moeten wij 1 uurtje per dag het rechteroog afplakken en dat gaat super. Maar waarschijnlijk moet hij wel geopereerd worden en dat is vooral dankzij het cb. En dat komt door het volgende: Met 9 maanden heb ik op het cb al aangegeven dat Yari scheel keek maar dat werd afgedaan met dat hoort erbij en dat mag duren tot het 2e jaar dan moet t bij trekken. Dus daar ging ik maar vanuit en daarom zijn we nu pas bij een oogarts. Nu blijkt dat t met 6 maanden bij moet trekken en anders moet je ff een seintje geven zei de oogarts. Dus nu lopen we eigenlijk gewoon anderhalf jaar achter de feiten aan. En als we eerder actie hadden ondernomen dan had ie waarschijnlijk niet geopereerd hoeven worden en nu dus voor 80% zeker wel.

Nu moet ik pas in maart terug naar het cb maar dan krijgen ze het nog wel van me te horen want dit is al de 2e keer dat ze me zoiets flikken.

xx Elly mv Yari

Hallo Elly,

Kan me voorstellen dat dit echt niet leuk is!!!
Zeker zo'n operatie als het voorkomen had kunnen worden als ze er eerder goed achter aangegaan waren! Het levert zoveel spanning en stress op als je kleintje zo'n operatie moet ondergaan.
Ik kan nu wel zeggen: komt wel goed en achteraf zal het allemaal misschien wel meevallen, maar als je ervoor staat  lijkt me het echt niet leuk.
Moet die operatie al snel gebeuren? Of duurt dat nog even?
Sterkte in ieder geval, hopenlijk valt alles mee en misschien wordt het wel die 20% en hoeft hij toch geen operatie!
Groet, Marianne

Jeetje wat vervelend (understatement). En het had allemaal voorkomen kunnen worden als jullie met 6 mnd iets konden doen? Tjonge.

Lynn (nu 6 weken) is 2 weken gelenden naar het cb geweest. Daar zei de arts dat de ogen inderdaad met 6 maanden goed moeten staan en dat ze pas daarna actie ondernemen. Voorlopig mag Lynn nog zo scheel kijken als ze maar wilt.

Succes hoor!

Groetjes,
Nelly.

@ rebbi: we weten nog niet hoe en wanneer en of die operatie plaats gaat vinden. We zijn nu begonnen met plakken en het hangt er een beetje vanaf of dat ene beetje helpt. Dus in februari wordt gekeken of er verbetering in zit. Dus het si nu ff afwachten.

@ mama van dean en lynn: Ja idd als het cb iets alerter was geweest waren we nu al een stuk verder geweest waarschijnlijk. De oogarts zou er een brief heen doen en ik laat ze ook nog wel even weten dat ik niet zo blij ben hiermee.

xx Elly mv Yari

Hoi Elly, ja wat rot hè! Je vertrouwt (deels)  toch op hun oordeel. Ik zou er alleen niet mee wachten tot maart. Ik zou ze bellen of een afspraak maken met die arts. Niet zo zeer om even boos te zijn, daar help je nu toch niemand meer mee (hoewel, even boos zijn is soms best lekker!) Maar het is voor hun wel goed te weten dat ze een verkeerd advies geven en dat ze wellicht hun ideeen moeten bijstellen, om herhaling te voorkomen.

Ik hoop dat het plakken helpt!
Liefs Nelleke

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je daar (op z'n zachtst gezegd) niet blij van wordt! Een operatie blijft een operatie, en als zoiets voorkomen had kunnen worden is dat inderdaad wel erg zuur. Ik zou inderdaad zoals Nelleke zegt al eerder een gesprek aanvragen, ten eerste om je ei kwijt te kunnen en ten tweede zodat dit advies hopelijk nooit meer gegeven wordt.

Ik ga me nu wel even afvragen of ik niet aan de bel moet gaan trekken mbt de ogen van mijn jongste dochter (bijna 7 mnd.). Zij loenst niet, maar heeft vanaf de geboorte al twee verschillende ogen. De ene is groter dan de andere, en ook wat anders van vorm. het valt niet enorm op, vreemden zien het meestal niet eens, maar wij wel. Ook is het erger als ze moe is (dan wordt het wel echt opvallend). Op het cb zeggen ze dat dit vanzelf wegtrekt, maar ze hebben er geen "tijdslimiet" aan verbonden. Toch maar eens even gaan bellen, maandag...

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Owjee, hier eigenlijk een beetje het zelfde verhaal.

Marissa (bijna 2,5 jaar)  loenst ook. Ik had dat een  hele tijd terug op het CB ook al aangegeven, ze heeft toen even met het lampje in haar ogen geschenen, maar zei dat er niets aan de hand was want het lichtje scheen precies in de pupil ofzo. Maar ik heb zelf ook geloenst dus was er wel allert op. Maar goed, bij de volgde afspraak als ze nog steeds loensde moest ik dat maar aangeven.
De laatste keer, geloof in augustus, moest ze een leestestje doen, maar dat ging niet zo goed,  omdat Marissa nog niet alle plaatjes herkende en ze ze dus nog niet kon benoemen. Dus weer uitgesteld. Ik maakte me ook al een beetje zorgen of het niet te lang zou duren, maar volgens het  CB was er nog steeds niets aan de hand.  Nu moeten we in februari terugkomen om de test nogmaals te doen. En ze loenst nog steeds met 1 oog. Ik heb het zelf vroeger ook gehad. En denk dat we dan nu toch al te laat zijn, dus dat half jaartje maakt denk ik ook niets meer uit. En dan is ze ook al wat ouder en kan ik het beter uitleggen dat 1 oogje afgeplakt moet worden, want denk wel dat dat moet gaan gebeuren.

Twijfel nu wel wat te doen, wachten tot februari of via de huisarts ofzo naar een oogarts. Of kan dat rechtstreeks?

Succes ook ermee.

Groetjes Bianca mv Marissa.

Terug
Bovenaan