Heb ik dat?

(hoop niet dat ie nu voor de 4e keer erop staat, wilde niet helemaal :)

Sjonge ik dacht dat je met zwangerschap juist moest letten op een hoge bloeddruk.

Maar na gister bijna onderuit te zijn gegaan met helemaal beroerd voelen, niet kunnen bewegen, oren die het niet meer deden en wazig/zwart zien en voelen alsof je flauw valt (gelukkig dat net niet) en zweten als een otter... blijk ik dus een te lage bloeddruk te hebben!

Nu heb ik dat altijd al wel gehad hoor, wat lichte duizelingen met snel opstaan enzo. Nu was dit schijnbaar een plotselinge bloeddrukverlaging maar echt geen pretje. En het vervelendste: volgens de verloskundige ook weinig aan te doen... alleen goed op je zout letten, lekker veel zout. Al helpt dat vandaag nog niet zo erg als ik eerlijk ben.

Zijn er misschien meer zwangere die hier last van hebben/hadden en tips hebben? Of die weten of dit nu vaker gaat gebeuren? Voelde me vandaag nog zo draaierig... zit ook wel een beetje tegen een griepje aan geloof ik... En veel misselijker dan eerst.

Nou, hij staat er voor de vierde keer op, hoor! Vervelend als het forum soms vastloopt.

Ik herken het probleem van een lage bloeddruk wel. Ik heb er ook vaak last van. Al bij mijn eerdere zwangerschappen een paar keer flauw gevallen (heel fijn in een fotospeciaalzaak bijvoorbeeld). Ik zorg er altijd voor dat ik dropjes in mijn tas heb. Als ik me vootijdig beroerd ga voelen dan neem ik een paar dropjes en dan hoop ik maar (meestal wel) dat het beter met gaat. Maar verder is er niets aan te doen. En het kan op zich geen kwaad.
Momenteel valt het bij mij wel mee, alleen als ik iets te snel opsta dan ga ik wat duizelen.

Hey,

Ik heb er ook veel last van (gehad)! Zoute drop hielp bij mij ook geweldig goed. En genoeg slapen!
Maar het moet echt ZOUTE drop zijn.

Zowel drop als zout verhogen je bloeddruk. En door de suiker word het snel in je bloed opgenomen.

Met elke week die komt word het bij mij wel echt duidelijk minder.

Het is een schrale troost maar tegen het einde heb je hier veel plezier van omdat dan je bloeddruk alleen maar stijg en hoge bloeddruk is ook geen pretje en kan bovendien gevaarlijk zijn.

Hoe lager je nu zit hoe meer het kan stijgen voor het gevaarlijk word.

Succes!

Ja das indd weer een goede. Want mijn moeder had juist een hoge bloeddruk met de zwangerschap, en dat werd weer gevaarlijk.

Maar zo bijna onderuit gaan midden in een restaurant is ook geen pretje ;)

Maar goed, ik heb indd zoute drop gehaald en ben benieuwd hoe het nu verder gaat! Vandaag maar ziek gemeld op mijn werk, gister ging het echt beroerd...alles op het tempo van een bejaarde en dan nog doodmoe worden van alles. Maar ja dat kan ook van het onderliggende griepje zijn!

hoi,
ik herken het,ik ben gestopt met werken.2 weken lang onwijs beroerd geweest,durfde niet het verkeer in,want me rreactie was zo traag.
lekker zoute drop kopen.evt tussendoor bouillon drinken.
ik at alles op wat zoet en zout was.bij mij is me suiker ook snel laag.
zuurkool met spek eten,zit ook hoop zout in.
gr marjan

hoi

ook ik heb er last gehad van lage bloedruk en ik had ook dat mijjn suikerspiegel schommelde(kan ook gebeurt vaker bij zwangeren) ik heb zoute drop gehaald en nam s.morgen om uur of 11 een opkikkertje is ook lekker zout.en mijn vk raade aan om toch om de 2 uur iets te eten ivm bloedsuikerspiegel,dit werkte bij mij best goed.

ik ben nu 13 weken en ik moet zeggen dat ik sinds van de week er minder last van heb gelukkig.
hoop dat jij ook snel minder last ervan zult hebben.

Met drop, bouillon en flink wat zout door het eten, kom ik eindelijk weer een beetje bij!

Vandaag weer een lekker dagje gewerkt, en had echt weer wat meer energie. Voelde me niet een bejaarde van 180 jaar oud ;) Dus hopen dat het zo blijft gaan.

Mn suikerspiegel moet het eigelijk niet echt kunnen zijn, want ik eet al om de 2 uur kleine beetjes tegen de misselijkheid. Al merk ik wel dat ik als ik een keer even vergeet te eten dat ik me wel gelijk flauw voel ja...

Hey,

Ik herken dit idd ook wel, mijn bloeddruk is ook altijd aan de lage kant geweest, en nu is uiteraard geen uitzondering. drop werk idd wel erg goed, en anders kun je het ook nog proberen met zoute sticks (handig is dat deze vaak ook bij verjaardagen staan) En met drop moet je ook weer oppassen, want daar mag je ook weer niet teveel van. Dus miss als het nog niet helemaal lekker gaat, gewoon zoute stengels eten.

Succes

Liefs Noor

Terug
Bovenaan