Heb ik de pil goed geslikt of niet?

Ilse Q

New member
Hey allemaal,

Ik had een vraag over het gebruik van de pil. Ik vraag mij af of ik zwanger kan zijn.

Ik heb een cyclus van 28 dagen en ik slikte jarenlang de pil. Ik ben na een tijdje gestopt, omdat de pil op was en ik niet seksueel actief was. Sinds een maand ben ik weer begonnen, maar heb ik de eerste pil van de eerste strip pas genomen op 13-01-2017. Mijn menstruatie begon op 03-01-2017 tot 10-01-2017. De eerste maand was ik dus niet veilig en heb ik voorbehoedsmiddelen gebruikt samen met mijn huidige vriend. Toen de eerste strip op was heb ik de pil doorgeslikt en ben deze vergeten in de 1ste week en nog 1 in de 2de week. Ik heb met vriendlief deze 2 weken wel geen ander voorbehoedsmiddel gebruikt.

Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb vanochtend een test gedaan. Negatief. Ik zou over 11 dagen in mijn stopweek zitten. Wat kan ik nu het beste doen? Een stopweek inlassen of doorslikken en wachten tot de stopweek en hierna nog een test doen of maak ik me te veel zorgen?

Groetjes,

I
 
Hoi Ilse,

Sowieso vind ik het erg goed dat je de eerste maand voorbehoedsmiddelen gebruikt hebt! Volgens mij schrijven ze namelijk altijd voor om op je eerste menstruatiedag te beginnen met het slikken van de pil, en aangezien jij later was betekent dat dat je minder beschermd bent. Dus dat heb je iig goed gedaan!

Over je pilletjes vergeten - in principe zijn de pillen tegenwoordig beter dan een heel aantal jaren terug. Je kunt in je eerste week nu 2 pillen vergeten zonder meteen zwanger te worden en in je tweede week zelfs 3 zonder dat er iets aan de hand hoeft te zijn. De pil zorgt er in principe voor dat er geen eisprong plaats vindt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar ik denk niet dat je er per se vanuit moet gaan dat je daar dan bij hoort ;) Je zwangerschapstest heb je te vroeg uitgevoerd als je pas over 11 dagen 'ongesteld' moet worden, dus daar kun je nu nog niet vanuit gaan.

Ik denk dat ik persoonlijk een stopweek in zou lassen wanneer die zou moeten komen, alleen maar om zeker te weten dat er niks aan de hand is en mijn 'menstruatie' gewoon komt. Maar je moet zelf weten wat voor jou goed voelt, als het goed voelt om door te slikken dan moet je dat vooral doen! Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
 
Terug
Bovenaan