Heb ik een eisprong? Verschillende testresultaten

Hi,

Ik ben al een paar dagen aan het testen met de ovulatietest van kruidvat en die geeft elke dag een heel lichte tweede streep (nauwelijks zichtbaar), dus geen naderende eisprong zou je zeggen. Na de test van kruidvat deed ik gisterenochtend ook eens een test van senstitest sensitive en die gaf een dikke tweede streep! En vanmorgen weer.
Wat denken jullie hiervan? Of heb ik misschien sowieso te veel LH voor de sensitive variant?
Het lukt me niet om foto's bij te voegen.

Ter info: ik weet niet precies hoe lang mijn cyclus is, die is pas sinds kort weer op gang gekomen na mijn bevalling/borstvoedingsperiode. Op 13 januari werd ik voor het eerst weer ongesteld (= nu 18 dagen geleden).
Ter info: ik heb wel het gevoel dat ik rond mijn eisprong zit. Een paar dagen geleden had ik bijv. zeurende pijn rond mijn linker eierstok. Wij hebben om de dag seks.

Lastig. Twee verschillende merken gelijktijdig geeft je niet de informatie die je zoekt. Als je lichaam al genoeg signalen geeft, heb je eigenlijk niet eens ovulatietesten nodig. Ik zou het testen deze cyclus laten en wachten op je menstruatie of misschien over ruim twee weken een positieve zwangerschapstest.

Ik heb gisteren beide testen nog een keer gedaan en toen waren ze allebei duidelijk positief (een dikkere streep dan de controlestreep). De sensitest geeft bij mij dus blijkbaar eerder een positief resultaat. Vandaag de sensitest nog een keer gedaan en nu loopt hij af. Gisteren dus de LH piek gehad!

Dan wordt het een heel gezellig weekend! Enjoy

Voor de volgende keer: positief getest? Dan daarna niet meer testen. Is niet nodig.

Laatst bewerkt:
Beste G, ik kan me voorstellen dat het super verwarrend is wanneer verschillende ovulatietests verschillende resultaten geven. Erg vervelend zeg! Hopelijk kan ik je verder helpen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Mogelijk zijn er nog andere (wens)ouders in onze community die hier ervaring mee hebben en mogelijk tips hebben! Ik heb op Oudersvannu.nl gekeken en hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden die je kunnen helpen:

Ovulatietesten van verschillende merken kunnen variëren in gevoeligheid. Het is mogelijk dat de Sensitest meer LH oppikt dan de Kruidvat-test, waardoor je bij de ene wel een duidelijke lijn ziet en bij de andere niet. Het LH-niveau in je lichaam kan gedurende de dag variëren, dus het is mogelijk om op een ander tijdstip van de dag een ander resultaat te krijgen. Probeer in de toekomst tests op een consistent tijdstip te doen voor de meest betrouwbare resultaten. Aangezien je cyclus nog aan het normaliseren is na de bevalling en borstvoedingsperiode, kan het zijn dat je cycluslengtes en ovulatietijdstippen nog wat variabel zijn. Het is goed om hier rekening mee te houden. Je zeurende pijn rond de linker eierstok kan inderdaad een teken van ovulatie zijn. Aangezien je om de dag seks hebt, dek je in elk geval een ruime tijdspanne af voor het geval je LH-piek toch ergens rond deze periode plaatsvindt. Omdat je recent weer bent begonnen met je menstruatie na de borstvoeding, kan het nuttig zijn om in de komende maanden bij te houden hoe je cyclus verloopt. Hopelijk is het niet nodig en is het snel raak, maar stel het is niet zo, dan is het goed om deze informatie goed bij te houden. Ik heb nog wat artikelen voor je gevonden betreft ovulatie, LH-pieken, ovulatie testen en hoe vaak je gemiddeld gemeenschap moet hebben om zwanger te raken en natuurlijk tips & advies om de kansen te vergroten.

Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Simone Broer

Ovulatie testen

Zwanger worden tips & advies
Dit artikel is medisch beoordeeld door voortplantingsdeskundige Tessa Cox

Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Simone Broer

Heel veel succes en hopelijk binnenkort goed nieuws!!

Hi,

Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje. 22 november ben ik voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld geworden. Ik gaf toen nog 3 voedingen per dag. De menstruatie duurde maar 3 dagen en ik had totaal geen pijn, iets wat ik voorheen wel had. Het duurde vervolgens meer dan 50 dagen voor mijn volgende menstruatie en aangezien we voor een volgende kindje willen gaan ben ik in de kerstvakantie van 3 naar 2 voedingen gegaan met de hoop dat mijn menstruatie weer terug ging komen. 7 januari ben ik DCI gaan slikken en 3 dagen later brak de menstruatie weer door. Wederom een hele pijnloze, lichte en korte (4 dagen) menstruatie. Heb DCI doorgeslikt tijdens de volgende cyclus en deze was 30 dagen inclusief eisprong. Ik weet heel goed wanneer mijn lichaam vruchtbaar is (heb duidelijk veranderend slijm), maar wilde er toch zeker van zijn dus heb ovulatietesten van Sensitest gebruikt. Helaas niet raak, maar de menstruatie waar ik nu in zit is de eerste die echt weer heftig is; buik- en rugpijn en veel bloedverlies. Ik weet niet of het zo werkt hoor, maar ik heb het idee dat ik na deze menstruatie wel weer goed vruchtbaar ben/kan zijn en wellicht was de kwaliteit van mijn baarmoederslijmvlies tijdens de vorige cyclus niet goed genoeg voor een innesteling aangezien de menstruatie ervoor zo kort en licht was.

Veel over mezelf, maar dan weet je een beetje hoe het er bij mij aan toe is gegaan. Hoe is jouw eerste cyclus? Heb je het gevoel dat het is zoals voorheen?

Terug
Bovenaan